Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men sluta äta bibimbap varannan dag sådär, jag blir ju gruvligt sugen!Bibimbap-lunch på favorithaket bredvid jobbet Tofu som proteintillbehör.
Jag har lite semester, men eftersom jag ännu inte har gått ner mina semesterrelaterade kilon sedan i somras försöker jag låta bli att hänge mig alltför mycket åt kulinariska semestervanor. Lunchen blev ugnsrostade grönsaker och lammkorv. Istället för middag blir smörgås för jag är på landet där spisen är sönder. Ska försöka köpa en imorgon förmiddag.
Och i morgon är jag bjuden på ett mycket exotiskt och liksom konstnärligt och kulturellt event som heter Metamorphoses Supper Club! Spänningen och nervositeten inför detta event är ooooolidlig. Tack och lov kommer vin att serveras, annars hade jag inte vågat gå dit.
Piffigt! Ska du klä dig i batik?
Jag har matat BARNET och BARNETS KAMRAT.
KAMRATEN hatar min mat. Alltid. Bjöd på pasta med bacon, parmesan och....(olidlig spänning..)...timjan. Alla små gröna blad (inga kvistar här) petades bort. Fick sno ihop en fruktsallad som kompensation. Vi äter senare när PARTNERN kommit hem från sitt förvärvsarbete.
Jag bär inte batik. Tror mer på svart i strama linjer i det här sammanhanget, men jag vet att lokalen kan vara lite kylig och arrangörerna rekommenderar varm tröja. Så det blir väl jeans och fleecejacka.
Timjan! Jag förstår KAMRATENS upprördhet! Verkligen en personlig kränkning att kontaminera hens mat med sådant.
Timjan är en skymf, tydligen. Men man kunde sanera delar av pastan om man ansträngde sig, vilket KAMRATEN tappert försökte.
Du kunde ju ha sköljt av den?
Jag har i sann buke-mattrådsanda hanterat ett jobbigt besked (mitt barn blev igår diagnosticerad med adhd) med god mat och gott vin. Helt ok kvällsmat; ugnsstekt kyckling med rostade rotfrukter och chilibearnaise men lite senare på kvällen serranoskinka, tryffelsalami, chorizo, kronärtskockor, saint aigur och gott knäckebröd samt en hyfsat dyr shiraz.
Jag har i sann buke-mattrådsanda hanterat ett jobbigt besked (mitt barn blev igår diagnosticerad med adhd) med god mat och gott vin. Helt ok kvällsmat; ugnsstekt kyckling med rostade rotfrukter och chilibearnaise men lite senare på kvällen serranoskinka, tryffelsalami, chorizo, kronärtskockor, saint aigur och gott knäckebröd samt en hyfsat dyr shiraz.