Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du gjort på rent glutenmjöl eller har du tvättat vanligt glutenrikt vetemjöl?
Rent glutenmjöl. Hittade det till slut utan att jag letade (jag har väl tidigare skrivit om min jakt på det). Tvätta vanligt vetemjöl känns som överkurs. Det är en del moment och pyssel ändå.

Rent glutenmjöl. Hittade det till slut utan att jag letade (jag har väl tidigare skrivit om min jakt på det). Tvätta vanligt vetemjöl känns som överkurs. Det är en del moment och pyssel ändå.
Jag letar också, lite på kvartsfart sådär. Den butik som skulle ha det, enligt ett diskussionsforum där jag hamnade när jag googlade, visade sig inte ha det.

Pyjamasparty hos goda vänner. BARNET är med. Vi hade invigning och gravöl för förra julens sämsta present, chokladfontänen. Värsta SKITprylen, men BARNET var sanslöst lycklig. Nu är vi trötta som
Murmeldjur, alla utom BARNET.

Jag har ännu aldrig sett en chokladfontän i verkligheten, men avlägset hört talas om både sådana och om chokladfondue. Är det ungefär samma sak? (Det låter värdelöst.)

Ingen middag idag pga fullt upp med morgondagens: två sorters bollar, två sorters cigarrer, georgisk potatis samt sallad. (Salladssäsongen är inte vad man hade önskat sig, men pga ätstörningar måste det finnas något som man "kan" äta stora lass av.

Igår lagade sambon spaghetti med stark tomatsås medan jag slurpade argentiskt rosé. Vinet var lite väl fruktigt för min smak men det passade faktiskt bra till chilin i maten, upptäckte jag.

Idag är jag väldigt sugen på att göra någon god soppa och en amerikansk äppelpaj till efterrätt. Dock är jag bjuden på fika under eftermiddagen så jag kanske lägger min bakningsenergi på tillbehör till soppan istället.

De frysta räkorna i lösvikt på Ica Maxi fullkomligt skrek: "Kom och köp oss!" :o så det blir plock med räkor ikväll (särbon sponsrade, de är egentligen för dyra).

Stora, fina rödskallar :d :up:

Jag har ännu aldrig sett en chokladfontän i verkligheten, men avlägset hört talas om både sådana och om chokladfondue. Är det ungefär samma sak? (Det låter värdelöst.)

Ingen middag idag pga fullt upp med morgondagens: två sorters bollar, två sorters cigarrer, georgisk potatis samt sallad. (Salladssäsongen är inte vad man hade önskat sig, men pga ätstörningar måste det finnas något som man "kan" äta stora lass av.

Ingen aning, men värdelöst var det. Hade föredragit en egen liten skål smält choklad att doppa i framför ett åbäke som dessutom lät som en dildo (vrooooomvrrrrrrooooomvrooooom) mitt på bordet... Sen höll den inte temperaturen så allt blev mest kleggigt. Vi bestämde att det var en engångspryl, den var nämligen ett helvete att diska.

Bollar? Georgisk potatis? Förklara snälla!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 114
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross