Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev det konferensmiddag, och som sig bör på en konferens med 700 miljönördar var det helvegetarisk trerätters! Mycket trevligt. Rödbetsbiffarna var snäppet bättre än mina egna :up:

Det där borde verkligen fler lära sig av! :up: Överlag vore det fint med mer fokus på vegetariskt när företag bjuder på lunch/middag - mina erfarenheter säger att det är väldigt dåligt med det och att det ibland nästan är svårt att få vettig vegetarisk mat.

Pilgrimsmusslor? Jättekrabba (sånadäringa ben)? Havskräftor? Vanliga stora räkor? Musslor - jag älskar hjärtmusslor med chili-vitlök-citron.
Pilgrimsmusslor är gott, jättegott. Men det är inte samma :( Inte andra musslor heller.
Vad menar du med vanliga stora räkor?
Havskräftor skulle kunna vara ett alternativ :up:

Dagens middag blev en proteinbomb: sojabönspasta (fick ett infall att testa) med ärtpesto och kikärtor. Sojabönspastan var lite annorlunda i konsistensen men ganska god och lade sig skönt i magen. Vetefaen om jag kommer köpa den igen dock.

I garkvall grillade jag revbenspjall och kopte en pase sotpotatis pommes till. :d Jag blev sa upptagen av sjalva grillandet (det var altsa sa skont ute, lol) att jag blev kvar pa altanen och glomde gora sallad.:p

Grävde fram en butternut-pumpa ur kylen, där den legat sen i höstas(!). Allt gick inte att använda, men förvånansvärt mycket! Rostade den med gul lök och rotselleri i ugnen. Svettade sedan lite vitlök och rätt ordentligt med sambal oelek i kokosolja och mixade det med det ugnsbakade och lite linser till en puré. Purén åt jag idag till en ugnsbakad laxbit, fänkål med citron och bladspenat och imorgon får den bli soppa.

Mein Gott, vad gott det var med den söta pumpan och rotsellerin, stinget från samablen och kokostouchen! Längtar redan tills jag får äta soppan imorgon.

Här blev det en rejäl dos Kycklinggryta, som även kmr bli matlådor i veckan.
Grytans bas blev Kycklingfilé, Bacon, Rivna morötter och Matlagningsgrädde. Kryddade upp den kraftigt med gul lök, vitlök, sambal, dijonsenap, chili, örter och kycklingbuljong.
Serverades med råris, tomater och sugarsnaps.
Blev riktigt bra! Blir utmärkta matlådor!

Hemmagjord pizza! :d
11063848_10152696625165969_2324363267686893975_n.jpg

Jag verkar ägna mina helger åt att få andra att laga min mat, så idag var såklart inget undantag :angel:
Pulled beef (så töntigt begrepp egentligen) med hamburgerbröd, avocadodressing, grönsaker ich klyftpotatis. Jag älskar min pappa och hans matlagning :love:

Jag hoppades att partner skulle laga mat, och partner hoppades på mig. Det blev palak paneer från närmsta indier. Gott, men det vita vinet passade inte alls till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 116
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar