Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inför middagen slits jag mellan Moules Marinière, pasta med pilgrimsmusslor eller trattkantarellsoppa med portvin i. Jag har inte handlat ännu, och det blir nog dagens utbud som får fälla avgörandet, helt enkelt.

Mmm, allt låter jättegott. Särskilt moules marinière... kanske skulle jag ta en vända om Kville Saluhall på väg hem från jobbet. Har rostbiff kvar från i onsdags förstås, men...

Mmm, allt låter jättegott. Särskilt moules marinière... kanske skulle jag ta en vända om Kville Saluhall på väg hem från jobbet. Har rostbiff kvar från i onsdags förstås, men...
Det som talar mot Moules är att jag lagar det rätt ofta. Och så är det ju trattkantarellsäsong. Pilgrimsmusslorna var mest ett infall, men någon gång ska jag ju äta sådana också.

Ikväll blir det kebab från skitstället, men efter dagen jag haft förtjänar jag det. Synd bara att det inte finns något sushiställe i närheten, ibland saknar jag verkligen Stockholm :down:

NU har jag förlorat Gustaf Adolf-oskulden! På Napoleonbas, no less.

12112048_10156199321790521_28201768454570662_n_563cd0ade087c31af91224aa.jpg

Visade sig vara ett bra pris på fina räkor idag. Så det blir pasta och tomatsås med räkor. Tänker klippa massor av persilja över, men funderar på att fritera den för att höja stämningen?

Färsk pasta och champinjonsås, babyplommontomater och grekiskt lantbröd.
Gustav Adolfsbakelse (inte samma sort som Annas).

I kväll blir det glögg och Djúpur.

Kardemumma i tomatsoppan? Hm. Det låter inte så dumt, som en rundare smak än det gärna blir?
Ja, har inte provat det förut(mer än i indiska, tomatbaserade rätter, men då har kardemumman försvunnit lite i en massa andra kryddor), men hörde någon prata om att det funkar fint med tomat och var tvungen att prova. Det blev trevligt!

Filodegsrullar fyllda med fetaost, oliver, soltorkade tomater, spenat och lök blev dagens middag. Borde haft mer spenat i men det kändes orimligt med ett stort paket färsk och fryst kändes tråkigt. Det är verkligen lustigt hur mycket spenat krymper när det hamnar i stekpannan!

Men då är du väl ingen riktig tjockis, lägg ägg med dig!

Och isåfall passar Cubus L/XL säkert ypperligt på dig, vi har nog ungefär samma storlek.

(Vill säga att jag inte tänker på mig själv som en riktig tjockis, antagligen för att jag mår fantastiskt bra, äter bra, tränar mycket, är rörlig och aktiv och känner mig rätt snygg för det mesta. Andra kanske tycker att jag är ett fläskberg, men det skiter jag i.)

Tänker inte gå alltför mycket OT men nej, du är inte ett fläskberg :heart

Igår var karln och jag halvdöda efter den vansinniga resan från Sveriges framsida (hans sista insats i Göteborg var att preja en civil polisbil :rofl:) så inte långt ifrån Falun åkte jag i förväg för att köpa middag. Det blev stora (tyvärr frysta :() räkor från Citygross med det magiskt goda brödet från Le Pain Francais till :up: Givetvis med smör, creme fraiche, majonäs (för särbon, inte mig), rödlök och ost också. Grönsaker tar vi en annan dag :p

Tänker inte gå alltför mycket OT men nej, du är inte ett fläskberg :heart

Igår var karln och jag halvdöda efter den vansinniga resan från Sveriges framsida (hans sista insats i Göteborg var att preja en civil polisbil :rofl:) så inte långt ifrån Falun åkte jag i förväg för att köpa middag. Det blev stora (tyvärr frysta :() räkor från Citygross med det magiskt goda brödet från Le Pain Francais till :up: Givetvis med smör, creme fraiche, majonäs (för särbon, inte mig), rödlök och ost också. Grönsaker tar vi en annan dag :p

Tack, gullis. Jag är liksom... jag vet ju att jag är större i fasonen, jag är ganska lång och jag är liksom grundstark, har alltid varit grövre byggd (det låter så hemskt men ni fattar) med stadiga ben och axlar och så höfter och bröst så det räcker även när jag varit mycket smalare, och blir över och absolut lite volanger runt magen - men jag har nästan aldrig känt mig fet även om BMI garanterat tycker det. Men tack för att du sa det, du är ju en av de som sett mig senast och jag tror att du är en ärlig person ;) (Denna tråden kanske inte har blivit informerad om att jag och @athena_arabians hade ett romantiskt rendez-vous på några minuter i kisstunneln mellan Centralstationen och Nordstan i torsdags ;))

Maten låter jättegod! Frysta räkor behöver verkligen inte vara kassa räkor. Vi köper båtfrysta då och då och man märker knappt skillnaden, möjligtvis att de kan vara lite dåligt salta.

Vilket bröd är det, nu igen? Surdegslimpan?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 116
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår