Jag vill vara gudmor!!
Du är självskriven gudmappa/pamma!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill vara gudmor!!
Inför middagen slits jag mellan Moules Marinière, pasta med pilgrimsmusslor eller trattkantarellsoppa med portvin i. Jag har inte handlat ännu, och det blir nog dagens utbud som får fälla avgörandet, helt enkelt.
Det som talar mot Moules är att jag lagar det rätt ofta. Och så är det ju trattkantarellsäsong. Pilgrimsmusslorna var mest ett infall, men någon gång ska jag ju äta sådana också.Mmm, allt låter jättegott. Särskilt moules marinière... kanske skulle jag ta en vända om Kville Saluhall på väg hem från jobbet. Har rostbiff kvar från i onsdags förstås, men...
Rut-Hannibal? VAR kom det ifrån? Kan hen inte få heta Rut-Hennibal?
Rut-Hennibal är okej det är just nu mitt absoluta favoritnamn, få namn spelar i samma liga.
PlastBARNBARNET åt två stycken! Jag nöjde mig med en.NU har jag förlorat Gustaf Adolf-oskulden! På Napoleonbas, no less.
Kardemumma i tomatsoppan? Hm. Det låter inte så dumt, som en rundare smak än det gärna blir?Tomatsoppa med chili, vitlök, bladpersilja och grovmalen kardemumma. Varmt och gott efter ruggig dag. Nu sötsugen, men vet inte om det är värt besväret att ge mig ut i regnet igen.
Ja, har inte provat det förut(mer än i indiska, tomatbaserade rätter, men då har kardemumman försvunnit lite i en massa andra kryddor), men hörde någon prata om att det funkar fint med tomat och var tvungen att prova. Det blev trevligt!Kardemumma i tomatsoppan? Hm. Det låter inte så dumt, som en rundare smak än det gärna blir?
I kväll blir det glögg och Djúpur.
Men då är du väl ingen riktig tjockis, lägg ägg med dig!
Och isåfall passar Cubus L/XL säkert ypperligt på dig, vi har nog ungefär samma storlek.
(Vill säga att jag inte tänker på mig själv som en riktig tjockis, antagligen för att jag mår fantastiskt bra, äter bra, tränar mycket, är rörlig och aktiv och känner mig rätt snygg för det mesta. Andra kanske tycker att jag är ett fläskberg, men det skiter jag i.)
Tänker inte gå alltför mycket OT men nej, du är inte ett fläskberg
Igår var karln och jag halvdöda efter den vansinniga resan från Sveriges framsida (hans sista insats i Göteborg var att preja en civil polisbil ) så inte långt ifrån Falun åkte jag i förväg för att köpa middag. Det blev stora (tyvärr frysta ) räkor från Citygross med det magiskt goda brödet från Le Pain Francais till Givetvis med smör, creme fraiche, majonäs (för särbon, inte mig), rödlök och ost också. Grönsaker tar vi en annan dag
Tack @Anna, tusenfalt tack för tipset om strumpbyxorna!