Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis @Hyacinth!

Själv tänkte jag ansluta mig till den här tråden igen efter ett uppehåll. Kvällens mat blev biffar gjorda på svarta bönor och champinjoner tillsammans med potatismos och rosépepparsås. Mycket gott men blir frustrerad att jag äter så otroligt snabbt. Känns lite trist att maten jag lagat i 30 minuter är uppäten snabbare än introt till Masterchef ens är klart. Min flickvän är likadan och vi försöker verkligen jobba på det men det är så svårt att bryta ett invant beteende!
När jag hamnar i det beteendet erinrar jag mig min högborgerliga mormors kloka ord: Ta inte upp ny mat på gaffeln innan du har tuggat ut den förra tuggan. Munnen ska alltså vara tom igen innan du sticker gaffeln i nästa munsbit.

Tror du att dom passar på en tjockis? Alltså på riktigt tjockis! Jag har jättesvårt att hitta strumpbyxor som sitter bra nämligen!

Jaa, alltså... vad betyder "riktig tjockis", är ju frågan då ;) Vad drar du för storlek i underdelar som inte är strumpbyxor?

Lunch igår: fantastiskt god Toast Skagen på Le Pain Francais i Nordstan tack vare @Anna :up: brödet var gudomligt så jag var tvungen att köpa med ett.

Middag... ja, det skulle ju ha varit något snabbt längs vägen hem men särbons plan fungerande inte riktigt ;) så det blev kinamat från ett ställe i Lerum som inmundigades hos en av hans chefer där vi fick sova över. Väldigt gott och som vanligt väldigt mycket av allt (jag har hittills inte varit med om att det är normala eller snåla portioner på något asiatiskt hämtställe).

På mina leggings brukar jag ha storlek 16 eller 18. Eller L ibland XL.

Men då är du väl ingen riktig tjockis, lägg ägg med dig!

Och isåfall passar Cubus L/XL säkert ypperligt på dig, vi har nog ungefär samma storlek.

(Vill säga att jag inte tänker på mig själv som en riktig tjockis, antagligen för att jag mår fantastiskt bra, äter bra, tränar mycket, är rörlig och aktiv och känner mig rätt snygg för det mesta. Andra kanske tycker att jag är ett fläskberg, men det skiter jag i.)

Men då är du väl ingen riktig tjockis, lägg ägg med dig!

Och isåfall passar Cubus L/XL säkert ypperligt på dig, vi har nog ungefär samma storlek.

(Vill säga att jag inte tänker på mig själv som en riktig tjockis, antagligen för att jag mår fantastiskt bra, äter bra, tränar mycket, är rörlig och aktiv och känner mig rätt snygg för det mesta. Andra kanske tycker att jag är ett fläskberg, men det skiter jag i.)

Tack då ska jag kolla på dom!
Viktmässigt är jag det, men jag tror inte att andra ser på mig så. Jag är som du, tränar mycket, äter bra (relativt), osv. Och jag mår bra.

Och nu ska jag sluta kapa tråden med strumpbyxor!

Tack då ska jag kolla på dom!
Viktmässigt är jag det, men jag tror inte att andra ser på mig så. Jag är som du, tränar mycket, äter bra (relativt), osv. Och jag mår bra.

Och nu ska jag sluta kapa tråden med strumpbyxor!

Vill minnas att vi är ganska vänligt inställda till att spåna loss på annat här ;) Men ja, det är i alla fall tvåpacken 40den som jag är så förtjust i. Du får prova och rapportera :)

Alltså, strumpbyxor är sjukt välkommet tycker jag. Den eviga jakten... Ska uppsöka Cubus i helgen.
Nu vet jag att jag kanske är lite dum och min genusidentitet eller vad man ska kalla det gör att strumpbyxor inte är en del av min garderob, men menar ni alltså att det är så svårt att hitta vettiga, och ändå framhärdar väldigt många kvinnor med att gå i dem? Det är ju helt orimligt att teknikutvecklingen, kapitalismen osv skulle ha misslyckats på den här punkten!

Nu vet jag att jag kanske är lite dum och min genusidentitet eller vad man ska kalla det gör att strumpbyxor inte är en del av min garderob, men menar ni alltså att det är så svårt att hitta vettiga, och ändå framhärdar väldigt många kvinnor med att gå i dem? Det är ju helt orimligt att teknikutvecklingen, kapitalismen osv skulle ha misslyckats på den här punkten!

Alltså, alla har nog inte så stora problem med strumpbyxor - men väldigt många, enligt min erfarenhet. De stannar inte uppe, eller så sitter de för hårt i midjan, de spricker i grenen vid första påtagningen, de är inte tillräckligt stretchiga på bredden - eller så är de FÖR stretchiga och korvar sig runt knäna eller vristerna (inte snyggt), sömmarna sitter konstigt och vrider sig runt mage och rumpa... problemen är oändliga, alltså.

Men när man väl hittar de rätta :love: :love: :love: så finns det ju inget som är så skönt och bekvämt och lagom varmt som strumpbyxor!

(Undrar hur många fetish-PM jag kommer att få nu...)

Jag älskar lite tjockare strumpbyxor, det är som att gå i pyjamas men se välklädd ut. Jag känner mig naken i byxor. Det är svårt att hitta rätt, mitt standardknep är att ha ett par typ hotpants utanpå så de inte korvar sig. Säger bara tå- och grenförstärkning...

Alltså, alla har nog inte så stora problem med strumpbyxor - men väldigt många, enligt min erfarenhet. De stannar inte uppe, eller så sitter de för hårt i midjan, de spricker i grenen vid första påtagningen, de är inte tillräckligt stretchiga på bredden - eller så är de FÖR stretchiga och korvar sig runt knäna eller vristerna (inte snyggt), sömmarna sitter konstigt och vrider sig runt mage och rumpa... problemen är oändliga, alltså.

Men när man väl hittar de rätta :love: :love: :love: så finns det ju inget som är så skönt och bekvämt och lagom varmt som strumpbyxor!

(Undrar hur många fetish-PM jag kommer att få nu...)

Du, gravidstrumpbyxor! Mjuka, förstärkta och når till armhålan! Sjukt sköna! Hur kunde jag glömma det??

Jag älskar lite tjockare strumpbyxor, det är som att gå i pyjamas men se välklädd ut. Jag känner mig naken i byxor. Det är svårt att hitta rätt, mitt standardknep är att ha ett par typ hotpants utanpå så de inte korvar sig. Säger bara tå- och grenförstärkning...

Jag håller med. Känner mig jättenaken i byxor. Och jag har ofta ett par trosor, eller ännu hellre Gina Tricots fantastiska hotpants, utanpå strumpbyxorna. Även bra om man tenderar att frysa om stjärten. Den sticker ju ut, liksom, precis som näsan och öronen som man också lätt fryser om...

Tillägg: äter choklad i ren panik, tackade ja till årets julfest efter kollegiala påtryckningar. Intalar mig att kräksjuka kan komma plötsligt.

@Anna och @Hyacinth Det orimliga är inte att ni gillar strumpbyxor, det orimliga är att det är svårt att få tag i vettiga sådana! Var blev den kapitalistiska innovationskraften av plötsligt?

Jag ska strax hämta plastBARNBARNET på förskolan. Vi ska gå ut och fika och äta gustavdenandreadolfbakelse i anledning av dagens datum. Jag hoppas att vi inte möter firande högerextremister. Sedan händelserna i Trollhättan, har jag inte kunnat undgå att notera att såväl mitt plastBARNBARN som mina syskonBARN alla har utseenden som riskerar att göra dem våldsutsatta i en rasistisk och främlingsfientlig tid.

Inför middagen slits jag mellan Moules Marinière, pasta med pilgrimsmusslor eller trattkantarellsoppa med portvin i. Jag har inte handlat ännu, och det blir nog dagens utbud som får fälla avgörandet, helt enkelt.

Jag ska strax hämta plastBARNBARNET på förskolan. Vi ska gå ut och fika och äta gustavdenandreadolfbakelse i anledning av dagens datum. Jag hoppas att vi inte möter firande högerextremister. Sedan händelserna i Trollhättan, har jag inte kunnat undgå att notera att såväl mitt plastBARNBARN som mina syskonBARN alla har utseenden som riskerar att göra dem våldsutsatta i en rasistisk och främlingsfientlig tid.

Jag har aldrig ätit en slik bakelse! Men det borde jag väl göra någon gång, antar jag, kanske idag? Fast jag hade tänkt att jag inte skulle äta mer sötsaker denna veckan, har ätit fin-fin-fika både i tisdags och igår, och igår var jag på ett jobbevent och de hade bland annat lagt upp massor av Aladdinpraliner på vackra fat - vet ni hur mycket mer aptitliga de ser ut när de inte ligger i kartongen?![/user]

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 116
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?