Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte på dig när jag åt den:D

Mattorka här. Suuuuck. Jag behöver en hemmafru/-man/hushållerska/-hållare som kan laga aptitretande och lättätna måltider till mig. Tror ni jag hittar hen på Happypancake eller ska jag söka via platsbanken?

Äsch, bor du i Stockholm kan du få matlådor av mig. Just nu har vi inte plats för gäster, men annars vore du välkommen:)

Grönt krispigt äpple i är en hit tycker jag @Hyacinth
Och philadelphia, men inte om man tar för mycket och inte i varenda rulle.

Igårkväll var jag i Köpenhamn för konsert. Det blev pitstopp på Mikkeller och middag på Vesterbro först. Vi försökte faktiskt få bord på ett annat ställe, men hamnade till slut på samma ekologiska tunnbrödspizza-place som jag nämnt nån gång förut. Nya sorter på menyn :love:

Grattis @Hyacinth! Önskar dig en riktigt härlig dag.

9a7f8fe090aec28b08ee6eb94f65a9d9_563b1d8f2a6b2215624ed414.jpg

Min rostbiff blev så jefvla god. Hade jag serverat den till andra hade jag gjort den betydligt mer genomstekt - mina föräldrar t.ex hade inte ens tittat åt denna. Själv är jag av den barbariska sorten och älskar riktigt rosa nötkött. Detta är strax under 60°, gissar att närmare 75° hade varit mer lämpligt för omvärlden.

2015-11-04-2125_563a69b6e087c3018ad859eb.jpg

Gratinerade blomkål till, med lite pepparrots-crème bonjour, lite gorgonzola och en näve prästost. Stor näve ruccola med citronolja på.

Jag gjorde en kryddblandning på flingsalt, lite hickorysalt, svartpeppar, grönpeppar, rosépeppar och paprikapulver samt chiliflakes - allt i stora kvantiteter, band ihop alltihop med dijonsenap och smetade liberalt ut det på köttet innan det for in i ugnen. Görgött. Det blev mycket mat, lär äta detta idag också och sedan hittar jag på någon annan restvariant. Det är ju så rosa att man med lätthet skulle kunna skära tjockare skivor och steka snabbt som en biff, till exempel.

Förresten @Hyacinth så ska du få ett födelsedagstips av mig: Cubus strumpbyxor! Äntligen har jag hittat bra, som sitter uppe, håller bra (säger jag efter ett par dagars användning, men KappAhls brukar spricka i grenen på en gång) och finns i snygga färger och mönster. Just nu dessutom 3 för 2, så du får sex par för 200:- om du köper paketen som är två par för 99:-. Jag har svarta, mörkgrå, gråmelerade och plommonlila av den varianten och de är kanon.

Grattis @Hyacinth!

Själv tänkte jag ansluta mig till den här tråden igen efter ett uppehåll. Kvällens mat blev biffar gjorda på svarta bönor och champinjoner tillsammans med potatismos och rosépepparsås. Mycket gott men blir frustrerad att jag äter så otroligt snabbt. Känns lite trist att maten jag lagat i 30 minuter är uppäten snabbare än introt till Masterchef ens är klart. Min flickvän är likadan och vi försöker verkligen jobba på det men det är så svårt att bryta ett invant beteende!

Idag blev det smördegspaj med kyckling och bacon. Gott, men jag är fortfarande huuuuungrig. Så dålig mat av den anledningen :arghh::down:

Igår åt jag nepalesiskt på lokal. Marinerad aubergine i ingefäraspäckad sås. Mycket gott!

Idag verkar det bli pasta med svamp, spenat och fetaost. Helt ok en torsdag. Lunchen blev valnötsbröd med rocqefourt och proscuitto på lokal.

Här blev det ångad broccoli, potatismos och en snabbfräst röra på trattkantareller, vegofärs, vårlök och koriander. Hade i lite soja i fräset och det blev liiiite för salt. :down:

Förresten @Hyacinth så ska du få ett födelsedagstips av mig: Cubus strumpbyxor! Äntligen har jag hittat bra, som sitter uppe, håller bra (säger jag efter ett par dagars användning, men KappAhls brukar spricka i grenen på en gång) och finns i snygga färger och mönster. Just nu dessutom 3 för 2, så du får sex par för 200:- om du köper paketen som är två par för 99:-. Jag har svarta, mörkgrå, gråmelerade och plommonlila av den varianten och de är kanon.
Tror du att dom passar på en tjockis? Alltså på riktigt tjockis! Jag har jättesvårt att hitta strumpbyxor som sitter bra nämligen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 116
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar