Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fellow huskors och slemproppsallergiker!

Hur gör ni rent kakelfogar som motstår yes, vanish och Mr muscle ugnspray? Desperat popcornätare efterlyser expertis, och då måste detta vara bästa tråden. Gräddan av intellekt och...husmorstips?

Skrubba inte för mycket, då kan du skrubba bort fogen. Håller på att hända i mitt badrum. Annars har jag hört att ättika ska vara bra.

Igår, potatisbullar av överbliven potatismos, bacon och lingonsylt. Sallad på babyspenar, tomat, feta, rostade solrosfrön. Två (!) glas rosé.

Kära Diskurs, förlåt mig nu men den där felskrivningen hamnar på Bukes topp 10. Det säger jag i all välmening. Jag är själv väldigt duktig på att få till fel bokstav på fel ställe men det är sällsynt att det blir så klockrent som här.

:bow: :bow:

... eller var det ingen felskrivning?! :cautious:

Kära Diskurs, förlåt mig nu men den där felskrivningen hamnar på Bukes topp 10. Det säger jag i all välmening. Jag är själv väldigt duktig på att få till fel bokstav på fel ställe men det är sällsynt att det blir så klockrent som här.

:bow: :bow:

... eller var det ingen felskrivning?! :cautious:

Omg!! :nailbiting:

Det där lät inget gott! Jag kan garantera att salladen var helt och hållet vegetarisk med undantag av fetaosten.

World Hummus Day idag. Jag är på landet - och ja, självklart, det regnar, blåser och är svinkallt - och är på god väg att lyckas övertyga mig själv om att hummus är en äldre uppfinning än mixern, och att jag därför kan göra hummus här trots att jag inte har någon mixer. Tänkte att om jag först tar potatismosstöten, och sen vispar med elvispen, ungefär som när jag gör potatismos. Det borde väl funka?

Potatismosstöten funkar utmärkt kan jag hälsa! Min mixer gick sönder efter många års trogen tjänst och jag var utan i 3 veckor, då körde jag med den. Men jag gillar med lite bitar i också, det behöver absolut inte vara helt slätt. @Petruska

World Hummus Day idag.
Åh fan! Jag är helt fel på det - har världens sug efter kinesiskt så jag har nyss varit ute och handlat till att laga Buddha's delight och tofu med sechuanpeppar. :d

Igår åt jag ute på en ganska fin och inte särskilt billig restaurang. Beställde en rätt med polenta och tänkte att nu jäklar ska jag få mig en polentaupplevelse! Dock blev jag besviken. Det var gott men det var bara en polentagröt med lök. Inget särskilt, ingen intressant smak, inget som gav en upplevelse alls. Inte värt priset. :down: Polentan jag har lagat hemma har inte smakat sämre. Jag kompenserade med en cocktail som var helt ok.

Har bakat muffins med rabarber och citruskesella som fyllning. De blev platta, bleka och fula', inte alls som jag hade tänkt mig. Ska smaka och se om det är en lika stor smakbesvikelse...

Åh fan! Jag är helt fel på det - har världens sug efter kinesiskt så jag har nyss varit ute och handlat till att laga Buddha's delight och tofu med sechuanpeppar. :d

Igår åt jag ute på en ganska fin och inte särskilt billig restaurang. Beställde en rätt med polenta och tänkte att nu jäklar ska jag få mig en polentaupplevelse! Dock blev jag besviken. Det var gott men det var bara en polentagröt med lök. Inget särskilt, ingen intressant smak, inget som gav en upplevelse alls. Inte värt priset. :down: Polentan jag har lagat hemma har inte smakat sämre. Jag kompenserade med en cocktail som var helt ok.
Polentan på Plockepinn är mumma! Man får ju bara en munsbit vilket är alldeles lagom (kanske blir två), med smak av soltorkad tomat och olivolja. :d

Igår svärmors köttfärslimpa med trattkantareller (som jag plockat), sås, delikatesspotatis och lingon.

Dricka till; Lansons roséchampagne! :D

Fyyyy vad gott!
Det ska jag nog ta och göra nästa gång jag grillar!
(Jag vill gärna ha svarta bönor i också! Äter ju köttfritt version.)

Fast hur kan man gora 'Dirty Rice' kottfritt? Det som gor att det ar "dirty" ar ju kyckling inalvor. Gott ar det i alla handelser.:d

Varit på grillkväll, trevligt men kallt. Typ som midsommar.

Fråga: hur funkar en borgerlig begravning? Jag har tack och lov varit på väldigt få begravningar men kommer nu bevista två stycken i snabb följd. Farmor blir en gammaldags men jordfästning, kistbärare och hela paketet (vilket jag varit med om förut, så jag vet vad som händer) morfar en enkel borgerlig. Mina föräldrar som håller i planeringen är utomlands och lite svåra att nå.

Idag åt vi smördegspaj med kyckling, bacon och svamp. Hade dessutom bakat nässelbröd som var sådär perfekt ljummet lagom till middagen, så det blev kanske mer sådant än mat :D :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 120
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar