Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Icas färska tortellini till kvällsmat, barnet älskade dem och jag tyckte att de var lite lätt smaklösa och allmänt tråkiga.
Finns det goda tortellini att köpa? Göra själv känns lite lätt överkurs med ett 18 månaders busfrö i hasorna.

Icas färska tortellini till kvällsmat, barnet älskade dem och jag tyckte att de var lite lätt smaklösa och allmänt tråkiga.
Finns det goda tortellini att köpa? Göra själv känns lite lätt överkurs med ett 18 månaders busfrö i hasorna.

Tycker de från Giovanni Rana är godast, brukar finnnas i de flesta butiker.

Igår blev det tabbouleh med granatäpple igen, så himla gott. En kycklingbit med citrontimjan, rosmarin och mynta till. Ett glas rött senare på kvällen.

I bästa rättvisemanér lagade ingen mat igår. Vi köpte pizza. Den sunda hushållsarbetsfördelningen kommer att fortsätta även idag med restaurangbesök (plats ännu ej bestämd).

Idag har jag lagat Chili con Carne som jag borde äta, men jag är inte särskilt sugen. Dessutom blev inte smaken riktigt som jag tänkt mig, den är liksom "spetsigt stark" istället för "rund styrka". Den är kryddad med färsk chili, chiliflakes, paprikapulver, cayenne, tomatpuré, kakao, spiskummin, salt och peppar - vad kan jag ändra?

Idag har jag lagat Chili con Carne som jag borde äta, men jag är inte särskilt sugen. Dessutom blev inte smaken riktigt som jag tänkt mig, den är liksom "spetsigt stark" istället för "rund styrka". Den är kryddad med färsk chili, chiliflakes, paprikapulver, cayenne, tomatpuré, kakao, spiskummin, salt och peppar - vad kan jag ändra?

Testa att ha i lite balsamvinäger och oxfond. Ev lite honung också.

Tack! Honung låter som en bra grej faktiskt. Det har jag ju provat tidigare med framgång :)

Hoppas det fungerar :up:

Jag förstår verkligen vad du är ute efter, jag föredrar också den där runda hettan. Särbons saffranssoppa (om man får till den) ska ha en tydlig saffranssmak först och sedan kommer hettan och växer till en ganska stor volym men blir som sagt aldrig skarp.

En bit schweizernöt och bubbelvatten som middag.

Till lunch en miserabel nudelsoppa från ekorekogrönochrättvisbutik, rena misären.
Risnudlar, några räkor, ett par ärtskott och smaklös buljong.

Till imorgon har jag gjort en stor god lunchsallad, den ser jag fram mot!

Fellow huskors och slemproppsallergiker!

Hur gör ni rent kakelfogar som motstår yes, vanish och Mr muscle ugnspray? Desperat popcornätare efterlyser expertis, och då måste detta vara bästa tråden. Gräddan av intellekt och...husmorstips?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 120
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar