Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ehrm. En halv burk fiskbullar i hummersås och ärtor och broccoli. Massa salt och svartpeppar. En liten böjelse jag har. Bubbelvatten till.

Har nu gått ner 7 kilo sedan viktväktarstarten. Känner mig sjukt duktig, och det har inte ens varit jobbigt. Har dock några kilon kvar till målvikt, och min utmaning blir att hålla vikten.

Herregud så gott det låter.

Igår åt jag resterna av soppan samt ett par små skivor rostat bröd och två stekta ägg. Och ett glas Drostdty Hof Chenin Blanc. Nu har jag just kokat snabbmakaroner och lagt i en låda tillsammans med åtta frysta Mamma Scan-köttbullar och en massa salsa till dagens lunch. Sjukt inspirerat men vad gör man inte för eh, konsten? Kosten?

Blev istället för min planerade middag bjuden till föräldrarna igår. Där bjöds gratinerad skrei som far köpt i Norge. Ruskigt gott är det, skulle kunna flytta dit och bli fiskare bara för maten..

Sov över imorse så till frukost blev det en överbliven munk :( gott förvisso men varken speciellt nyttigt eller mättande, magen skriker nu. Har med mig en matlåda till jobbet med kyckling och bacongratäng som jag får avnjuta om några timmar.

Igår blev det fräääs på stekpannan.

Bratwurst, uppstekta klyftpotatisar, vegköttbullar, broccoli. Erik Lallerstedts chili/mangosås till. Ikväll blir det nog morotssoppa, förhoppningsvis med ingefära (jag älskar, sambon älskar inte ingefära).

Idag har jag ätit på tok för mycket stekt/ångad Savoykål. Det var lite av en besvikelse fr jag var nog mer sugen på vitkål egentligen :(
Middagen bestod inte bara av kål, utan även av ugnsrostade morötter och potatisar, balsamicomarinerad kyckling samt en fetaoströra.

Soppa på skafferirens: bondbönor, lök, potatis, vaxbönor, morötter och persilja. Lite ljus miso för umamins skull och diverse örtkryddor. Ljust surdegsbröd till.

Orkade inte laga middag (igen... när ska jag få middagsgäst(er) så jag anstränger mig?!). Det blev potatissallad från Ica (gjord av deras charkansvariga, hon är totalt amazing och det är potatissalladen också), rökt skinka, tomater och gurka.

Igår bjöd matkassen på torsk i vinsås med pasta, enligt sambon var det gott (jag äter inte fisk själv). Vet inte vad matkassen bjuder på idag, det blir en överraskning när jag kommer hem.

Ikväll blir det pasta med en god pesto och vaniljglass med varm hjortronsylt. Min morfar gick bort vid lunch idag, och finns ett bättre sätt att minnas en kärv jämtlänning än med hjortron?

Ikväll blir det pasta med en god pesto och vaniljglass med varm hjortronsylt. Min morfar gick bort vid lunch idag, och finns ett bättre sätt att minnas en kärv jämtlänning än med hjortron?

Jag beklagar, Hyacinth! Hoppas att du och familjen är så okej som ni kan vara.

Här blir det bruschetta på surdegsbaguette och ugnsstekt bacon vid sidan av. Fantastisk kombination, jag vet. Kanske slänger på några chilimarinerade oliver bara för att.

Idag har jag ätit på tok för mycket stekt/ångad Savoykål. Det var lite av en besvikelse fr jag var nog mer sugen på vitkål egentligen :(
Middagen bestod inte bara av kål, utan även av ugnsrostade morötter och potatisar, balsamicomarinerad kyckling samt en fetaoströra.

För mycket savoykål? Sorry, you've lost me ;) Nä, men stuvad savoykål är något av det bästa jag vet. Inte i mjölig redd stuvning utan att man fräser ner den och sedan har i lite grädde och massor av salt och vitpeppar. Mmmmmm!

Åt polenta med vitlöksfräst svamp, grönsallad och absurda mängder parmesan. Det var göräckligt så middagen slutade med mackor istället :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 118
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar