Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag hade jag en kall varmkorv (hundgodis vid sparning egentligen) till frukost tillsammans med en skiva leverpastej. Lunch var en nave pita chips och tva skivor leverpastej ... Middag blev 5 eller 6 lagrade "pinnar" cheddar ost ('snack' forpackade) och en cinnabon jag inte kunde motsta pa vagen hem. Till det ett otal flaskor ice tea ... nu rundar jag av dagen med de sista pita chipsen, och botten skrapet av lite spenat dip och ett glas vin.

Igår var det grille; sparris, majskolvar, små paprikor, feta i paket, zucchini, färdigmarinerad kycklingfilé, linssallad med timjan och rostade pumpakärnor samt bulgursallad.

Rött boxvin till, kladdkaka med grädde och hallon till efterrätt.

Tårtbak eller det blir en tårta och en cheescake som förhoppningsvis inte är flytande när den kommer ur formen. Tårtan är den här http://www.ica.se/recept/vit-prinsesstarta-med-rabarber-och-jordgubbar-717546/ fast lite modifierad, utan marsipan med kardemumma i smeten förutom apelsin och med pulversås + grädde i stället för hemgjord vaniljkräm (för jag var lat). Cheesecaken blev en leilas chocolate swirl vi får väll se hur det går, sent ute är jag ju som vanligt med.

Här har demonstrerats i tanto och burits rosa knappar och ballonger. Förrätt blev en sötpotatissoppa med lime/ingefära/vitpeppar/chili och champagne som var grymt god. Till huvudrätt en paj med fänkål och getost samt saouvignon blanc, efterrätt b&J peanut butter cruch och cinnamon bun samt portvin. Allsång och kul, nu ska här sovas.

Det blev en salad pa farsk baby spenat, en handful torkade cranberries, en handful rostade pumpa karnor en glaserad rodbetta och lite shevree smulor. Till det en Italiensk korv som jag slangde pa grillen. MYCKET gott efter ett par torftiga matdagar med hund traning. ;)

glasnudlar (BARNETS önskemål) med panengcurry, kyckling, broccoli och brysslar, cashewnötter, salladslök, shiitake, morötter, selleri och groddar. Mycket gott. Ett glas öl till.
Piffat balkongen hela dagen, blev mycket nöjd med mig själv. Samma mängd växter som förra året men nu kan vi sitta fem personer och äta istället för två, och tack vare en spaljé kan psykopatgrannen mitt över inte se in i sovrummet längre.

Lunch:Jag knäckte varsitt ägg över varsin hög smörstekta nässlor. Lät äggen stelna något i pannan och serverade sedan på bröd och klippte gräslök över.

Middag: lasagne fast med aubergineskivor istället för pastaplattor, tomatsås med mycket färsk basilika i, mozzarella mellan lagren och pecorino överst.

Ååååh nässlor! Måste ut i naturen, tanto räknas inte. Har insett att inte ens kirskål växer på bakgården. Men de nedanför har rosmarin...

Kan byta kirskål och nässlor mot en BRIO-spis. Sugen, någon?

J
Ååååh nässlor! Måste ut i naturen, tanto räknas inte. Har insett att inte ens kirskål växer på bakgården. Men de nedanför har rosmarin...

Kan byta kirskål och nässlor mot en BRIO-spis. Sugen, någon?
Jag plockade mina i hallonlandet vid sommarhuset. Gästen och jag enades om att vi inte äter kirskål innan vi hotas av skörbjugg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 118
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits