Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spirulinapasta med basilikapesto, soltorkade tomater, oliver, veggosalami, ruccola och inlagd kronärtskocka. Och massa rosévin.

God, lite persiskaktig soppa med sallader och bröd till lunch. Ute på kafé för att fira att min förkylning äntligen har gått över.

Bröd samt ostar, korv och skinka som partner burit hem från Italien och Frankrike.

Imorgon bär det av till Amsterdam och jag har ingen aning om vad jag kommer få att äta.

Ramslökssmör :love: @Hyacinth

Auberginegrytan till lunch igår, och middag råkade bli två glas rött på en stand up-föreställning. Hade dock fått i mig ett rejält eftermiddagsmellis (AG som bjöd på cupcakes och lösgodis!) men vaknade av att magen kurrade inatt :cautious:

Har inhandlat några olika sorters påsk-ale som jag ser fram emot att pröva på lannet i helgen! Inte för att vi brukar äta så påskig mat på påsk, men öl är ju gott.

Spagetti med räkor frästa i olivolja, vitlök och chili. Skulle egentligen haft vitt vin till/i men glömde såklart handla det. Det var gott ändå och mycket enkelt/snabbt att fixa iordning.

Jag kopte ett bit 'iron steaks' som jag la pa grillen. Da de har fibrerna "pa langden" far man skara den i tunna skivor (som i Sydamerika eller Asien) men mycket smakrik och det blev jatte gott. Till det "Twice baked blomkal". Forst blomkals mos. Blomkal som "kokad" i micron ... (6 minuter pa hogsta under lock larde jag mig idag. Brilliant!) sedan en gratang med vad man haver. Det blev ett par matskedar krispig bacon, lite riven lagrad cheddar en klick yoghurt lite farsk (jag satte kryddvaxter ute for ett par veckor sedan ... hur kunde jag glomma graslok?) finhackad persilja eftersom jag inte hade graslok. In i ugnen 15 minuter eller sa. Gott, gott, gott. Da jag atit ALDELES for mycket godis pa sistone valde jag vatten till maten och ice-tea nu efterat. Vinet far vanta lite till. lol

Quornfilé, stekt babyspenat och schalottenlök, kokt potatis, körsbärstomater, crème fraiche med gräslök och honung.

@Trani Nu har jag ätit bitterballen! De såg ut som industritillverkade falafel och smakade som smaklös friterad lapskojs. Serverades med senap, faktiskt, inte majonnäs.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 116
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V