Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev någon sorts supé. Partner shoppade loss på en matmarknad i Sanremo häromdagen. GALET god torkad skinka, korv, pecorino som luktade get, en annan ost, torkad paprika, torkade tomater. Gott knäckebröd och lite granatäpplemarmelad till samt ett glas rött.

(Fortfarande lite dästa efter våfflorna.)

Tacos:(

Helskotta så trist. Imorgon ska jag laga sydkoreanskt som kompensation. Receptet levererar en kollegas fru, som dessutom förser mig med kryddorna jag saknar.

Ska vi se. I fredags blev det inte mer än äggröra med strimlad värmlandssalami i (hemskt god! Jag kommer inte ihåg vilket charkuteri det är som gör den nu men ser ni den så prova!) och någon ostmacka efter en lång, småjobbig bussresa.

I lördags var det 22° i solen på förmiddagen och det bestämdes att det skulle bli grillpremiär. Tre timmar senare var det typ 7° och blåste småspik, sådär som det bara gör ett par hundra meter från havet... hu. Men min dyre fader var tapper och vi grillade chorizo och kabanoss, som vi åt till Hunnebosallad (lokala Coops egengjorda potatissallad som är fantastiskt god, jag är egentligen inte förtjust i krämig potatissallad men denna är verkligen jättegod och lätt) och någon sorts gurksallad med lök och paprika som också var väldigt god.

Igår var det söndag - med andra ord krävs inga kommentarer. Senare på kvällen blev det ett par våfflor med en väldigt god hallonsylt, ska kolla vilket märke det var för den kan jag rekommendera!

Efter den stora gladjen att hitta rodbets chips, av ett marke som jag innan bara sett i Californien, mar jag nu nastan illa ... Da jag klamde i mig en sallad som sen lunch far det nog racka nu.

Till middag blev det @Killaloe s aubergine-kikärts-curry! Mixtrade lite med receptet men ungefär så. Blev riktigt gott! Hade inte naan-bröd till, det räckte med god mango chutney. Även min kompis som inte är så bevandrad i den vegetariska världen gillade den.

Idag har vi ätit soppa på rotfrukter, inte särskilt spännande men mycket snabbt att laga. Bäst var de stora bvta bönorna som egentligen inte skulle varit med enligt receptet.

Middag blev paprika/gurka/fetaost/salladslök och bubbelvatten. Någon form av botgöring efter popcornen kanske - om jag inte hade toppat med hemlagad lingonparfait, inspirerad av tranan. F'låt. @Trani .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 116
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar