Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det lät ju riktigt gott! @Petruska Men i första exemplet, vad menar du mer än nått med skaldjur/fisk? Det verkar ju som att kryddningen är det kritiska i komponerandet av trerätters. En chili-koriander-nudelsallad med räkor/fisk hade inte passat där eller?
Nåväl, jag kommer nog fortsätta att laga och äta det jag är sugen på i olika rätter, känns väldigt begränsande annars. Trerätters gör jag sällan dessutom
Var nyss och handlade grönsaker på torget, kom hem med en enorm kasse aubergine till fyndpris. Vad kan man göra mer än moussaka och baba ganoush? Den där tomat/aubergineförrätten t ex, vad är det mer i den? Har getost och valnötter hemma, känner spontant att det borde passa ihop. Eller bara pankofriterade skivor
Aubergine i curry är gudomligt! Jag kan intyga att ditt tips är bra, även om jag inte har använt just det receptet.https://www.ica.se/recept/aubergine-och-kikartscurry-med-spenat-och-kardemummaris-718522/
Och det här sistnämnda tänker jag inte ta ansvar för om det skulle råka vara äckligt. Jag har inte provlagat detta själv (ännu) utan har det på min "att laga"-lista
Mandolinmat är bra mat! Älskar också min mandolin.På den första rätten får jag ju använda min älskade mandolin, svag för det
Mandolinmat är bra mat! Älskar också min mandolin.
Är det någon som vet vilken sås jag ska köra på?
Av alternativen hade jag valt Ingen Sås. Du har ju goda råvaror för övrigt.