Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har gjort -och ätit- en gryta med kokosmjölk, morötter, röda linser, limeblad och lite annat. Den blev god men min mage tycker tydligen att det var för mycket chili. :(

Idag har jag för första gången gjort egen panir och sedan blev det palak panir till middag med basmatiris till. Den vart ok för att vara första gången. Till efterrätt kesella hallon med frysta hallon, russin och solrosfrön.

Idag har vi ätit rullader fyllda med plommon (?) med gräddsås, potatis, lingonsylt och inlagd gurka.

Dock är det inte jag som står för matlagandet när det vankas rullader utan dessa kommer i en liten förpackning från min farmor och det enda jag gör är att värma formen i ugnen. Mycket avancerad matlagning :angel: och väldigt snäll farmor också som fixar så god mat till mig ibland.

I dag hade vi "vin och ost party" och jag drack for mycket vin och at formycket ost och salsa ... sa middagen blev en varm sallad med stekta, skivade, rodbettor pa farsk spenat med chevree. Jag stekte rodbettorna i kallpressad kokosolja och det var faktiskt himmelskt gott. (oljan ar sa god att jag far halla i mig att inte slicka av sked eller kniv nar jag tar ur burken).:p

De senaste dagarna har det varit ännu en konferens för min del - trevligt med hotellfrukost och fika hela tiden. Middagen var dock inte vegetarisk denna gången, men kanongod. Förrätten var lax-sashimi med en asiatisk nudelsallad med mycket chili, koriander och sesam, precis i min smak! Varmrätten var mer klassisk med lamm och potatiskaka, jordärtskockspuré, timjansås och sånt. Dessert nån pannacotta-fläderhistoria.

Förrätten var lax-sashimi med en asiatisk nudelsallad med mycket chili, koriander och sesam, precis i min smak! Varmrätten var mer klassisk med lamm och potatiskaka, jordärtskockspuré, timjansås och sånt. Dessert nån pannacotta-fläderhistoria.
Hur kändes det som helhet? Låter lite underligt komponerat tycker jag. Alltså menyn, inte rätterna i sig.

Idag händer det inte ett smack i mitt kök för jag planerar att gå ut och äta med vänner. Firar att jag är ledig en fredagkväll för första gången på rätt länge! :)

En trist caesarsallad på jobbets cafè.
Till middag blir det gravad lax med något till, samt sallad. Jag banne mig älskar sallad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 116
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar