Chips!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur kändes det som helhet? Låter lite underligt komponerat tycker jag. Alltså menyn, inte rätterna i sig.
Chips!
Aha du beställde själv så, jag trodde att det var en färdigkomponerad meny. Men då fattar jag!Det kändes inte som en treenighet heller Men helhet i sig är sällan något jag strävar efter när jag lagar mat själv heller. Förutom i varje rätt då, men absolut inte att en trerätters måste ha ett genomgående tema a la 3 "exotiska" rätter, eller 3 "husmansrätter" eller 3 något annat. Tar det jag är sugen på helt enkelt, oftast blir det bra
Kan inte påstå att jag lagar trerätters särskilt ofta men jag tänker absolut på det som en helhet när jag gör det. Inte att det ska vara ett visst tema men att smakerna ska funka lite ihop, komplettera varandra. Och det är ju givetvis en smaksak hur det ser ut! Jag tyckte att chili, koriander, sesam och sedan timjan och lamm lät lite.. urk. Men å andra sidan äter jag inte lamm så vad vet jag.Nej nej det var en färdigkomponerad meny @Trani
Men nu blir jag nyfiken, lagar alla andra alltid trerätters efter ett tema?
Oftast har man ju olika viner till förrätt och huvudrätt och det skiljer sig ganska stort i smaker vad som passar till vad.
Nej nej det var en färdigkomponerad meny @Trani
Oftast har man ju olika viner till förrätt och huvudrätt och det skiljer sig ganska stort i smaker vad som passar till vad.
Jag lagar väldigt sällan trerätters. Är inte så förtjust i den idėn. Men det händer, tex ibland när min mamma fyller år. Då är det alltid ett tema. Hon önskar sig temat och jag lagar.Nej nej det var en färdigkomponerad meny @Trani
Sashimi kanske är rundare i smaken än vad jag tänker mig? (Jag äter ju inte det heller så den här diskussionen är väldigt spekulativ från min sida ) Toast skagen tänker jag mig hade passat bättre till lamm-historien. Dill, citron och majonnäs (eller vad en nu har) är ju mycket mjukare och mildare än chili, koriander och lax.Intressant! Hade allt varit på samma tallrik hade jag nog också känt urk Men det var ju olika rätter, det första med vitt vin till och det andra med rött. Och huvuddelen i förrätten var lax, inte koriander osv. Var går gränsen? Toast skagen med citron och dill, och varmrätt med skogiga smaker a la svampsås, potatis, rödvinssky osv, funkar det i ett tema? Sånt här är spännande tycker jag, men jag har nog inte funderat så mycket på det heller..
Förra helgen åt jag ju ostron till förrätt och långkoks-chili till varmrätt, det var nog big no-no egentligen men allt var ju jättegott
Imam bayildi! Det är vad jag skulle behöva mot min baksmälla idag. Men det är Partnerns tur att bestämma och laga middag. Det här snacket om trerätters har fått mig lite sugen på att göra en efterrätt - vad kommer jag inte besluta mig för förrän jag vet vad Partnern tänker laga.Vad kan man göra mer än moussaka och baba ganoush?