Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommer till jobbet och börjar prata ramslök med min kollega (som förövrigt är samma person som förser stadsbon VLMF med plommon, äpple och zucchini från den egna odlingen under säsong) och nu har jag blivit lovad en påse ramslök! Hens trädgård rymmer verkligen allt.. :love:

Jag tror din kollega vill byta arbetsplats till min... :D

Och igår år jag köttfärsbiffar kryddat med spiskummin, chili, koriander och lite kardemumma. Till det gurkraita och couscous och sallad. Urtrist och menlös mat :(

Idag har jag knappt hunnit äta, kompenserar detta med att sitta på balkongen med en balja kaffe och mandelbiscotti min kära far har slängt ihop. Sen ska jag in och baka tårta åt ett födelsedagsbarn. Det blir en chokladsockerkaka delad i tre med körsbär, hallon och jordgubbar samt flagad choklad och vispgrädde.

Ikväll har jag ätit nada. Kan inte. Person i familjen ligger med svår cancer i magen och jag klarar inte v det.

Idag åt vi Aubergine- och kikäryscurry enligt tidigare inlagda recept (nu vågade jag ju testa när det var ett bra recept :D). Väldigt gott! Lyxade till det med att köpa naanbröd från vår lokala indiska restaurang.

Ikväll har jag ätit nada. Kan inte. Person i familjen ligger med svår cancer i magen och jag klarar inte v det.
Åh. Jag beklagar. Imorgon är det två år sedan min kusin dog av cancer och jag minns de sista veckorna. Fy fan.

Bukandas. Det är vad man kan göra. Bättre än att bita ihop.

Tack kompisar. @Petruska @Hyacinth @Killaloe - ni är ljuvliga, underbara människor och kompisar.

Det är min kusins man som blivit sjuk så inte närmaste familjen - men eftersom jag är ensambarn känns allt som gäller syskonbarn lite... så.

Förstår hur du känner dig, mina senaste Göteborgsresor har ju varit av fel orsak, och så tunn som jag var under det flängandet kommer jag nog aldrig bli igen. Helt fel orsaker att komma i storlek 38.

Ta hand om dig, Anna. Var snäll mot dig och ät det du är sugen på när du kan få ner något. Det ÄR viktigt med mat för att inte ytterligare stressa systemen.

Beklagar @Anna. Mat och sorg är svårt att få ihop. Ett litet futtigt tips: drick te med mycket socker. Jag tycker själv att hela te-ritualen, att koka och dricka, är lite tröstande och lugnande.

Jag har ätit en hönssallad till lunch, massa närproducerat jox, lite klen smak men annars bra för att vara en köpt lunch. Ikväll blir det troligen pasta med tryffelfyllning, rena rama slöseriet men ack så värt det.

@Anna Jag håller med om te och dess lugnande inverkan, jag brukar lägga i en bit färsk ingefära också. Skorpor med smör och ost är min tröstdiet.

Vi har ätit kycklingwok med glasnudlar idag. Jag verkar ha snöat in totalt på vitkål och framförallt i wok, så jag är nöjd med maten :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 117
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?