Tittar in i ditt kök, del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi skulle äta thai-mat idag men alla dom restaurangerna i den här stan var stängda! Ibland är småstäder inge roliga.
Det blev kebab istället och thai-maten får vänta tills vi kommer hem igen!

Hemma igen och lite ordning på torpet matwise. Ikväll morotssoppa med chili, ingefära och apelsin, smörgås.

Jag bjöd in mig själv på middag hos föräldrarna, pga lat och ensam hemma. Och det var klokt för jag fick en fantastisk, krämig pastasås med chili, vitlök, bacon, kyckling och basilika. :d Jag är alltid så imponerad av vad min far kan trolla ihop :love:

Ratatouillepaj till lunch. Och sista biten kladdkaka, som varit gömd i frysen, annars hade den tagit slut på nyårsdagen.
I kväll blir det hemgjord pizza med mozzarella.

Igår, en fantastisk (om jag får säga det själv :angel: ) kycklinggryta med créme fraiche, dijonsenap, morötter och sockerärter.

Ikväll, ribollita. Blev helt ok. Är typ helt utsvulten på grönsaker sen helgerna.

Imorgon får vi gäster och då ska jag laga boeuf bourgignone med potatismos ( det låter bonnigt men är lyxigt) och gino till efterrätt.

Kanske något plock till förrätt. Tips någon?

I kvall kom vi hem sent sa det inhandlades calzone till middag :d. MUMS. Det saknar jag verkligen nar jag ar i USA.

I morgon blir det formodligen pasta med nagon sas av bonor och kylskaps rens i gronsaks ladan. Maken pastar att det brukar bli bast ... sa jag anstranger mig inte att tanka i forvag.:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
654
Senast: MiaMia
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
28 633
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
6
· Visningar
450
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 485
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar