Tittar in i ditt kök, del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens rest-hopskrap: gratinerad zucchini fylld med daal. Till det rödkålsfräs (zucchini-innanmäte, vitlök, rödlök, rödkål, balsamico, dijon och persilja). Oväntat gott!

Idag har vi ätit lax med en marinad på ingefära, soja, lime och honung. Till det en wasabi- och avokadoröra samt nudlar och gurksallad. Det gick otroligt fort att slänga ihop schah gissar på att det kommer bli en ny vardagsfavorit.

Vi korde ner till Stockholm i dag och da vi lanar lagenhet av goda vanner som ar pa vinter semester ar skapen tomma. Pa vagen hit inhandlade jag ett par flaskor vin och bubbly till imorgon, samt brod, smor och en grillad kyckling till dagens middag. Ett glas vin fick sta for frukten till maten.:p
I morgon ska jag astadkomma en potatis sallad medan kompisen fixar resten av middagen i morgon. :D

Pannkakor, smör, vispgrädde o jordgubbar, bonnlunch. Dricker japanskt te. Har beställt nyårsmaten från Djupvik o skall strax åka o hämta, ett paket gös ligger oxå i kylen, o några ostron, det är både födelsedag o nyår så en tårta finns det oxå! Stor lycka, imorgon börjar godis semester, vilket innebär godisfritt sö-fre o 7 bitar lösviktsgodis på lö för mig o yngsta.

Är hos mina föräldrar sedan fem dagar tillbaka och börjar känna mig lite fet och däst av maten. Mycket friterat och pizza. Erbjöd mig att laga spaghetti med räkor, chili, vitlök, citron och bladpersilja men mamma gillade inte frysta räkor utan ville ta räkor i lake samt kräftstjärtar. Det blir ju inte alls samma rätt då så då fick det vara. Blev hämtpizza istället.

Ikväll blir det fest med knytis; räkor, aioli, paj ( som jag har gjort; en med sparris/körsbärstomater/Västerbotten och en med spenat/getost/soltorkade tomater), sallad, skaldjurspaté, mozzarella och säkert lite annat tyvärr har jag erbjudit mig att köra så ingen champagne. :(

Förresten, jag började äta kött för fyra år sedan men låtsas som om jag inte gör det inför mina föräldrar pga att maten vi skulle få då hemma hos dem skulle vara så äcklig.

Elakt va? :o

Jag skäms bara lite.

Skitsmart tycker jag! Varför äta äckliga mat om en inte måste liksom? :D

Idag orkade jag inte fixa någon mat efter min och hundens långpromenad, så det resulterade i köpta pannkakor (!) och godis framför tvn tillsammans med en flaska julmust.

Förresten, jag började äta kött för fyra år sedan men låtsas som om jag inte gör det inför mina föräldrar pga att maten vi skulle få då hemma hos dem skulle vara så äcklig.

Elakt va? :o

Jag skäms bara lite.

Så gör min partner också. Köttätare sedan ca 2 år tillbaka, men undviker att komma ut inför sin egen familj och släkt av samma skäl. Där får man iofs inte äcklig mat, men kött som dominerande ingrediens i 100% av luncher och middagar blir motbjudande rätt fort när man inte alls är van.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
654
Senast: MiaMia
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
28 633
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
6
· Visningar
450
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 485
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar