Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hörni! Panik! En uzbekisk dessert/godis som inte är baklava eller fårfettssoppa med socker...?
Måste fjäska lite
@honung @Petruska @Koltrast @hastflicka och ni andra som äter all möjlig spännande mat, what to dooooo?
http://uzbekcuisine.com/desserts.html något härifrån kanske?Hörni! Panik! En uzbekisk dessert/godis som inte är baklava eller fårfettssoppa med socker...?
Måste fjäska lite
@honung @Petruska @Koltrast @hastflicka och ni andra som äter all möjlig spännande mat, what to dooooo?
Det är mest får och lök vad jag förstår som gäller, och te och marmelad. Vad tror ni om att göra små bollar av torkad frukt och nötter och ev doppa i choklad? Eller något med gojibär? Var svårare än jag trodde, dessutom är hen Uzbekistans enda vegetarian tror jag.
Tack hörni! Jag vill göra något för vår nyaste familjemedlem, som kan funka bland småplock på julafton.
Det är mest får och lök vad jag förstår som gäller, och te och marmelad. Vad tror ni om att göra små bollar av torkad frukt och nötter och ev doppa i choklad? Eller något med gojibär? Var svårare än jag trodde, dessutom är hen Uzbekistans enda vegetarian tror jag.
Jag har en kaukasisk kokbok som jag konsulterade, hoppas på att det är tillräckligt nära, och där är efterrätterna utöver baklava halva, munkar, olika varianter på sockerkaka med mandel/valnötter, och kompott på kvitten eller torkad frukt. Gojibär och choklad tror jag skulle framstå som väldigt exotiskt.