Tittar in i ditt kök, del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kvällens: en megastor sats med ratatouille. Köpte de där Mutti-tomaterna som det skrivits om i tråden, ska bli spännande att utvärdera.

Jag lagar sojabiffar som ugnsgratineras i senapssås med lök, äpple, chili och ramslök. Till det mos på potatis, palsternacka och kålrot.

Jag gjorde en fantastisk fisk/mussel gryta, eller snarare soppa. Fisk, musslor, fankal och andra gronsaker samt saffran och en hel del chili etc. MUMS!

Sambon fick bestämma recept idag, så vi har ätit skinkstek med äpplen, kattinplommon och lök tillagad i lergryta. Inte riktigt min grej, så jag åt mig mätt på ångade grönsaker, pressad potatis och äpplemos istället.

Här har det varit tragiskt på matfronten i helgen, har inte direkt haft någon matlust. Kanske för mycket luciafika.

Ikväll rågbröd med makrill i tomatsås, Darjeeling.

Till lunch fiskpinnar från Hemköp, inget goda. Igår kväll pannkakor med ost och skinka, ingen tyckte det var gott, inte barnen heller fast det var för deras skull jag gjorde det.

Nu ser jag fram emot fredag då en kompis kommer hit på middag och vi har lägenheten för oss själva!

Planerar spaghetti med räkor, bubbel och chokladkaka med dulche di leche i och vispgrädde till.

Early early breakfast långt innan de flesta andra ens var vakna i morse; tortillawrap med fajitakryddad hjortfärs, sallad, syltlök, några knapertrattisar och några knaperstekta bacon, gräddfil och en massa kapris. Second breakfast just nu: chokladkolakrisp som min dotter gjort av flingor, sirap, kakao och smör. Och en kopp te på det. Senare, under natten äter jag matlåda på kålpudding med rårörda lingon. Så det så.

@Anna Man relaterar alltid till det som står en närmast skulle jag vilja säga! Det definierar @Trani som varande en hängiven musikälskare, @athena_arabians som en manslukerska (;):love: ) och vad det gäller mig så blir det en typ av sida och engagemang jag har som sällan eller aldrig framkommer på buke, för typ detta var vad jag såg i din bild:

17875483-elefant-huvud-p%C3%A5-svart-bakgrund.jpg

:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
658
Senast: MiaMia
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
28 639
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
6
· Visningar
462
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 485
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar