Tittar in i ditt kök, del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller på att rensa frysen lite (älg på ingående så jag behöver platsen) så jag åt en färdig portion köttgryta, riktigt god. Några klickar matlagningsyoughurt på och lite bröd till.

Håller också på att göra pullad kossa (pulled beef) och tror jag fick till marinaden perfekt (MASSOR av torkad chipotle :d).

Auberginegratäng (som lasagne utan pastaplattor, med auberginskivor istället) med en god tomatsås och massor av mozzarella i. Rucola, svarta oliver och vitt bröd till.

Igår åt jag en påse rån till både lunch och middag...
Men idag har jag bättrat mig och ätit rester från häromdagen. Stekte på några kokta färskpotatisar och fräste lite grönkål från landet sedan tippade jag i kikärts-, äppel-,fänkåls-svampmildacuisineröran. Det vart helt ok. Nu har jag ätit stekta äpplen med kanel och flagad mandel samt lite vaniljglass.

Tomatsoppa med noll krusiduller. Olivolja, schalottenlök, vitlök, cayennepeppar, tomatpuré, hela tomater på burk, grönsaksbuljongtärning och balkongtimjan. Svarta bö...slemproppar från frysen i på slutet.

Idag får han stekt lax, kokta ärtor, morötter och färskpotatis, lite skirat smör till.

Jag däremot får vänta ända tills onsdag som tidigast, flyttad operation :'(

Här blev det couscous med innan-frosten-uppryckta grönsaker från stugan+ diverse annat som gick att hitta i skåpen och en skvätt grädde. Resultatet var väll någon form av grönkål, rödlök, äpple, kikärts-, bondbönefräs med grädde som redning och sedan miniminiminimorötter till. (Det var grönkålen, bondbönerna och morötterna som kom från egen synnerligenmagerodling). Det blev lite mjäkigt men det gick ned. Till efterrätt fick jag en chokladkaka med bailystryffel i.

Mörsjö tunnbröd (den typ friterade ruskigt goda sorten) med chèvre till middag, en halv bytta glass, salt karamell till dessert. Home alone... Nu ett glas vitt.

Pasta, trattkantareller, purjolök, grädde och parmesanost. :d

Så... äckligt var nog ordet jag letade efter! Eller var det avundsjuk? Så svårt att veta :D

Här blev det pullad kossa som var OUTSTANDING! Om jag får säga det själv var det den bästa hittills. Avnjöts i pitabröd med rödlök, tomat, gurka oh matlagningsyoughurt.

Kokt bovete, rotselleripann-grej(gul lök, purjo, rotselleri, tomatpuré, chili och linser). Råriven morot, rotselleri och rödbeta. Hej svunna tider!:p

Idag får han handrullade köttbullar med parmesan i. Först stekta och sen gottar de sig i tomatkross med basilika. Till det kokt färskpotatis som inte är så färsk längre och morötter.

Efter det kärleksmums gjorda efter Arlas recept.

Idag får han handrullade köttbullar med parmesan i. Först stekta och sen gottar de sig i tomatkross med basilika. Till det kokt färskpotatis som inte är så färsk längre och morötter.

Efter det kärleksmums gjorda efter Arlas recept.

Jag hade verkligen blivit galen av att laga (eller bara känna lukten av och SE) all god mat och inte få äta den! All cred till dig som står ut!

Själv ska jag försöka tillverka lite pasta med vitlöksstekt spenat, lite cf och halloumi. Tyvärr inget alkoholhaltigt alls, för när jag svängde in på köpcentrat för att gå till bolaget igår på väg hem från jobbet insåg jag att det var ett gigantiskt misstag. Tog första vägen ut igen och fick köa för det :P

Jag hade verkligen blivit galen av att laga (eller bara känna lukten av och SE) all god mat och inte få äta den! All cred till dig som står ut!

Själv ska jag försöka tillverka lite pasta med vitlöksstekt spenat, lite cf och halloumi. Tyvärr inget alkoholhaltigt alls, för när jag svängde in på köpcentrat för att gå till bolaget igår på väg hem från jobbet insåg jag att det var ett gigantiskt misstag. Tog första vägen ut igen och fick köa för det :P

I början hade det inte gått men nu när jag inte är speciellt hungrig längre så är det inte så jobbigt :)

I början hade det inte gått men nu när jag inte är speciellt hungrig längre så är det inte så jobbigt :)

Äter du ingenting alls? Hur länge då??

Jag blir djup upprörd av att läsa dylikt, jag är en feeder och ballar ur när andra inte äter. Jag antar att det har med din kommande (?) operation att göra?

Äter du ingenting alls? Hur länge då??

Jag blir djup upprörd av att läsa dylikt, jag är en feeder och ballar ur när andra inte äter. Jag antar att det har med din kommande (?) operation att göra?

Ja jag lever på modifast på läkarordination. Opereras på onsdag och sen veckan efter kan jag börja äta också :d

Ändå förbluffande att du pallar. Jag hade definitivt sagt att vill du äta mat så får du laga. Aldrig att jag hade ställt mig och lagat mat varje dag som jag inte själv "får" äta (alltså att jag inte helhjärtat inte vill äta).

Och sötsaker som kärleksmums dessutom! Jag hade möjligen gjort dem för att sedan i vrede kunna smeta dem i fejjat på den ätande partnern.

Ändå förbluffande att du pallar. Jag hade definitivt sagt att vill du äta mat så får du laga. Aldrig att jag hade ställt mig och lagat mat varje dag som jag inte själv "får" äta (alltså att jag inte helhjärtat inte vill äta).

Och sötsaker som kärleksmums dessutom! Jag hade möjligen gjort dem för att sedan i vrede kunna smeta dem i fejjat på den ätande partnern.

Det är inte så att han ber mig att laga mat. Då skulle jag nog inte göra det alls :p

Ja jag lever på modifast på läkarordination. Opereras på onsdag och sen veckan efter kan jag börja äta också :d

Jösses vilken pärs! Stort lycka till, och hoppas du får set resultat du önskar.

Själv har jag ätit på tekniska museet idag, en rätt god gulasch - även om jag hellre äter den som gryta än soppa. Ikväll mörsjödeli tunnbröd med chèvre, vitt vin och småplock grönsaker. Imorgon blir det lunch ute igen, hoppas hitta något bra nära Stadshuset. Tips någon? Har med BARNET men BARNET äter det mesta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
663
Senast: MiaMia
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
28 644
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
6
· Visningar
473
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 485
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross