Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skärslemproppar???Här hemma blev det kryddiga skärslemproppar(?), hemmagjord hoummus, stekta champinjoner, quorn och lite feta ost.
Du minns rätt! Vi böjer oss alla för de stackars allergikerna.Var inte alla bönor slemproppar? För att allergikerna skulle slippa att se bönrätter hela tiden. Om jag minns rätt (vilket absolut inte är säkert)
Den är jättegod! Men nu har jag snart förätit mig på den, så nu får det nog bli ett litet uppehåll... receptet hittar du här: http://blomsterochbakverk.se/2013/september/harlig-hostpaj-med-rodbetor-morot-och-chevre.html
Spritta? Som med ärtor.I kvall blev det vildfangad lax fran Alaska igen. Just nu kan vi fa bade Sockeye and Coho, Coho har dessutom samma pris som odlad Atlant lax sa det mycket vild lax sa lange vi kan fa tag pa det nu. I kvall med puree av artor, mint, oliv olja och parmesan. MUMS.
Jag kopte ocksa farska Fava-slemproppar, men jag ides inte skala (vad heter det nar man tar ut slemproppar ur skidan?) i kvall sa det far bli Fava i morgon i stallet.
Sprita säger jag!Spritta? Som med ärtor.
Så kanske det stavas, men när jag läser det ser det ut som en väldigt alkholhaltig inläggning eller som någon har en extrembacillskräck...Sprita säger jag!
Jag uttalar det så också, som om det vore något en läkare gör med sina händer inför operation. Antar att skillnaderna är dialektala.Så kanske det stavas, men när jag läser det ser det ut som en väldigt alkholhaltig inläggning eller som någon har en extrembacillskräck...
Jag säger samma som du, sprita.Jag uttalar det så också, som om det vore något en läkare gör med sina händer inför operation. Antar att skillnaderna är dialektala.
Jag ska poängtera, att själv spritar jag av naturliga (och allergiska skäl) inga slemproppar alls, men däremot ärtor.Hmmm ... Kanske jag bara fortsatter kalla det att "fixa" slempropparna.
Jag kanske är helt förvirrad men jag har alltid trott att det är spritta som i "det spritter i benen". Ärtorna liksom spritter ur skidan (tjohej!).Jag säger samma som du, sprita.
Det finns ju enormt många så kallade homonymer i svenskan som har dubbelbetydelse så det är ju liksom inte unikt. Buren, får, fläkt, bärs, kön, fin, fint osv osv.