rödbets- och morotspaj med quinoa och chèvre.
Åh, det lät smarrigt plus att jag har alla ingredienser hemma. Recept?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
rödbets- och morotspaj med quinoa och chèvre.
Jag sitter här med min tå (ynk) och längtar efter mat. Koreansk kanske. Eller så gör jag en gryta, längtar efter mustig mat helt plötsligt.
Fast det blir nog ytterligare något med.....tadaaaaaa....röd curry. Hur kan det vara så gott?
Är vild och galen. Det blev grön curry istället.
Grönkålscanneloni. Precis som igår, i förrgår, dagen innan förrgår... ja, ni fattar. Det var supergott i alla fall de första 5 gångerna. Idag var de rårivna (frysta, tinade) morötterna jag åt till godare. Det är någon störning jag har tror jag, jag lagar alltid gigantiska mängder av allt!
Törs vi gissa på att det blir något annat idag?!
Det där med att laga mycket mat är lite intressant. När mina yngsta kusiner (tvillingkillar) flyttade tyckte moster det blev så mycket rester hela tiden. Hon var van att det skulle räcka till två tränande killar i 20-årsåldern!
Indisk lunch, himla gott. Jag gillar att jobba hemma så jag kan laga lunch.
Ikväll... Gul curry kanske. Eller pasta. Men pasta är inte samma sak längre, sen jag inledde barillabojkotten.
Törs vi gissa på att det blir något annat idag?!
Ska man bojkotta barilla? Zetas pasta är också helt ok, om det bara är barilla och inte italiensk pasta öht som du bojkottar.
Improviserad middag härhemma, barnen var för trötta och tramsiga för att kunna handla med efter dagis, så det blev nån sorts cajunmiddag eftersom vi hade överbliven kokt sötpotatis i kylen.
Fick tag på lila sötpotatis häromveckan, så vi hade tämligen omiljövänlig sötpotatisprovning till ceviche häromdagen, med sötpotatis från tre kontinenter: asien, afrika och amerika. Lila sötpotatis visade sig vara rätt annorlunda än orange, mycket mjöligare, inte lika söt, och mer potatislik.
Hursomhelst, den orangea sötpotatisen fick bli sötpotatiscasserole med pekannöttopping idag, justerade receptet och minskade på smör och mjölk och uteslöt sockret i sötpotatisen, och sen hade jag mandelmjöl istället för vetemjöl i pekannötsknapret. Det blev godare faktiskt, och väldigt barnvänligt med vaniljig sötpotatis och nötknaper. Till det knaperstekte jag bacon i paprikapulver, aji amarillo, anchochili, cajunkrydda, timjan och vinäger, fräste rödlök, paprika och majs i baconflottet, klippte i baconet, i med lite mjölk, och till sist gumbo file. Gott blev det i alla fall.
Nu återstår en burk kokt lila sötpotatis - några idéer vad man kan göra med den? Går det att göra potatisplättar på sötpotatis?