Tittar in i ditt kök - del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stor stor kram @ananya!

Jag skulle ha ätit en indiskinspirerad potatissoppa till middag, men fanskapet blev ju inte klart och rätt så jag har ätit rostmackor. Tjusigt liksom.

Men igår åt jag väldigt goda köttbullar med potatismos och vad smakade som färsk rårörda lingon på Plankan i Majorna som jag aldrig tidigare varit på då min underbara kusin bjöd på middag på lokal och G&T och chokladägg hemma hos sig.

Är lite nedslagen, eller snarare förvirrad och arg, över att företaget som jag jobbat fyra dagar hos bestämt sig för att de vill ha någon annan än mig på platsen, så nu är det tillbaks till Arbetsförmedlingen på måndag. Korkat nog skrev jag på avtalet där det står, i klar och tydlig text, att båda parter kan avsluta avtalet omedelbart utan att ge särskild anledning. Dessutom är de inte anslutna till något kollektivavtal.

Det verkar handla om svågerpolitik eller liknande faktiskt, för personen som var min chef lade ner mycket tid och arbete på att få ordning på all IT-utrustning, behörigheter und so weiter för mig under hela dagen - man lägger ju inte ner så mycket egen tid och så mycket IT-kille-tid om man vet att man ska skicka iväg personen på eftermiddagen, så jag tror att det var VD:n som fick en nyck (eller ett telefonsamtal av någon vars sons hunds mosters undulats korvfabrikör) behövde ett jobb.

Men - det har inte något med mat eller middag att göra och jag ber om ursäkt! Behövde väl klottra av mig lite och det är ju här jag vet att jag har vänner! <3

@Anna Näää, vilken skit! Låter ju i högsta grad arbetsrättsligt tveksamt, dessutom.

Den här tråden börjar ju bli värsta depptråden. Finns det någon här som har det bra just nu?

@ananya Fy så jobbigt. Mycket comfort food förtjänar du :cry:

Tack kära bläckfisken. Just nu är själva utmaningen att peta i sig något alls. Comfort food-perioden kommer nog när jag börjar tycka synd om mig själv. Just nu tycker jag bara så obeskrivligt synd om honom. Och allt är skit. Helt enkelt.

Det som både är min tröst och min förtvivlan är att jag har hundra och en fina människor i mitt liv som bryr sig och tänker på mig och skickar stödjande tankar. Och han har så försvinnande få. Och det är så otroligt orättvist när han behöver stödet ännu mer än jag gör, och när han verkligen har gjort sig förtjänt av det. Och när jag inte kan göra något för att göra någonting bättre.

@Petruska: Jag törs väl nästan inte säga det men just nu mår jag bra och har det bra. Fast jag har ett väl utvecklat katastroftänkande så jag bara väntar på att nästa sak ska gå åt helvete.

Middagen igår blev rester av snittarna från garden partyt (dvs min laxröra), ost, tryffelsalami och bröd. Idag tänker jag grilla igen :D

@ananya Usch, de där tankarna känner jag igen. När jag separerade förlorade min sambo mer än jag när det gällde nätverk, trygghet osv. Det var skitjobbiga känslor, jag har en tendens att ta ansvar för andras angelägenheter :meh:

@Anna Vilket sketställe! Stackars dig :(

Usch sa manga som har det jobbigt just nu. Hoppas att det gar mot ljusare tider for er alla.

Det blev hamburgare i gar kvall igen

dinner_zpsd718b73b.jpg

Jag har det bra just nu! Himla skönt. Igår var det kulturnatt, så vi började med en libanesisk frossa (jag älskar att laga libanesiskt) sen en helkväll med museibesök. Idag har vi premiärlunchat på vår nya balkong, ikväll middag hos vänner. I fredags var det också middag borta, och gjorde två nya fantastiska bekantskaper. Min medicinering är åter i balans kort sagt.

Efter matmisär ett par dagar så la jag lite energi på maten idag. Resultatet blev confiterade kycklingklubbor (kyckling ifrån Hagby Gård), morotsstomp, beluga linser och hemmapicklad rödlök. Blev en riktigt höjdare.

Grillad hamburgare med bröd, sallat, tomat och gurka, grillad majskolv, potatissallad.
Vaniljglass och chokladsås.

@Hyacinth @athena_arabians Det gläder mig att ni har det bra! Fortsätt så!

Idag fick jag en fullständigt smaklös grönsakssoppa till förrätt, och något mindre smaklös auberginegulasch till huvudrätt vid lunchen. Långt ute på landet i Polen.

Vid middagsdags stod vi inte ut längre, utan åt italienskt. Jag fick riktigt goda gnoccchi med ricotta, spenat, pinjenötter och getost. God öl till.

Här blir det pasta med pasta. Någon form av magsjuka som mest påminner om matförgiftning har drabbat oss och ser fram emot att bara äta tråkig mat hela dagen.
Har stekfläsk i kylen och längtar mest efter ugnspannkaka med riven potatis

Ätit kyckling- och svampsoppa från Bong i tre dagar. God men ingen tiopoängare.

Har ingen fantasi alls, vi ska nog börja hämta matkasse ibland på Citygross.

Salladslunchen ute varje arbetsdag, oftast ceasar. Måste dock börja lära mig att äta smått och ofta så omställningen efter GBP inte blir så stor. Knepigt när matlusten är låg!

Idag gjorde jag pankopanerad kycklingklubba med någonslags sweetchili-aktig sås, nudlar och sallad med julienneskuren morot, zucchini, vitkål och äpple och dressing av sesamolja, fisksås och citron. Mycket gott! Är så nöjd att jag klarade av att laga något (som dessutom smakade bra) som är helt utanför min comfort zone.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 064
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 599
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 484
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar