Det låter som en bra kombo ;-)Tack! Havssalt har jag sett innan, men inte tillsammans med havssalt.
Den var ganska god, men inget jag gick i glädjekoma över.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det låter som en bra kombo ;-)Tack! Havssalt har jag sett innan, men inte tillsammans med havssalt.
Grape ska man se upp med om man har problem med sitt PK-värde, dvs om man haft blodpropp.
Galler alltsa inte blodtrycket da. Blodpropp har jag aldrig haft och blodtrycket kanns som om det haller sig stabilt ... fast det kanske maste bli nagot marmeladaktigt av en del av frukten. Det ar himmelskt goda pink grapefruits.
Grapefrukt innehåller K-vitamin, vilket kan ge felaktiga värden då man tar PK-prover för inställning av waran/warfarin. Precis som broccoli, jordgubbar. Det kan leda till felmedicinering - för mycket eller för lite eftersom värdena ger falskt/ojämt svar.OM jag minns rätt så handlar det om att en av komponenterna i grapefrukt kan interagera relativt effektivt med samma receptorer som vissa mediciner. Detta leder då till att medicinen ger minskad eller ökad effektivitet och interaktionen är så pass rejäl att det borde stå med i Fass eller liknande för de aktuella medicinerna. Jag ska kolla upp det närmare, har med detaljer på hand-outs (tror jag) ifrån en kemikurs men har just nu inte tillgång till dem.
Grapefrukt innehåller K-vitamin, vilket kan ge felaktiga värden då man tar PK-prover för inställning av waran/warfarin. Precis som broccoli, jordgubbar. Det kan leda till felmedicinering - för mycket eller för lite eftersom värdena ger falskt/ojämt svar.
Så länge du uttalar det som det förhatliga "bea" och inte det korrekta bearnaisesås så är det tyvärr helkört för arvingen att ha en framtid som mästerkock. Deadly serious!@Hyacinth Men jag då! Serverade mitt barn skuren beasås och potatisgratäng gjord på mjölk med en lätt bränd eftersmak.
Stackaren får förstörda smaklökar.
Fel, han ska kunna göra sin egen bearnaisesås innan han kunnat börja läsa!@honung Woho, säger rätt men skriver fel men får väl rätta på det när han börjar kunna läsa.