Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Igår blev jag bjuden på den mest vedervärdiga smörgåstårta jag ätit, ever. Bara visuellt slog smaklökarna bakut, det såg ut som...jaa...jag vet inte...något hemskt.
Det var en smörgåstårta gjord på hönokaka, med fyllning av leverpastej blandat med gräddfil, och tonfisk. Ovanpå tårtan var en blandning av gräddfil, kokt mosat ägg, färskost, dill och räkor. Dekorerat med limeskivor och dill. HUUU SÅ HEMSKT!
Det där är ungefär min bild av smörgåstårta, fast det brukar vara ett annat svampigt bröd.
Fy så vidrigt! Jag gör aldrig någonsin det, men skulle någon försöka bjuda mig på en sådan skapelse så hade jag faktiskt hivat fram allergikortet. Plättlätt!
Jag har aldrig sett något liknande ens, och då jobbar jag kommunalt, just sayin'...Men då förstår jag din aversion mot smörgåstårtor. Jag trodde detta bara var ett ufo i smörgåstårtevärlden, men tydligen finns det fler exempel då.
Jag hör till de som avskyr när folk på en sån fråga lägger till vad de inte tycker om, så jag nämnde inte att jag inte uppskattar kokt mosat ägg och blandning av tonfisk och leverpastej. Och räkor.
Smörrebröd är ju gott, som exempel.
Jag hör till de som avskyr när folk på en sån fråga lägger till vad de inte tycker om, så jag nämnde inte att jag inte uppskattar kokt mosat ägg och blandning av tonfisk och leverpastej. Och räkor. Liksom.
Det låter som kombinationen från helvetet, som i den där sketchen i Fem myror när Brasse ska baka kaka och häller i allt som är gott, karameller och korv och kola, och tänker att det här måste ju bli jättegott ihop eftersom det är gott var och en för sig.
Det ska jag testa! Tahinisåsen låter också bra. Ska prova båda nästa gång jag har kycklingrester.
Klassisk jobbuppmuntran är just smörgåstårta.
Kan man göra den god är frågan? Smörrebröd är ju gott, som exempel.