Tittar in i ditt kök - del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Här blir det Jerk chicken med rice and peas, och en salsa på apelsin, äpple, citron, mynta, chili och vitlök. Lite grönsaksfattigt, men imorgon blir det vegetarisk chili så det jämnar ut sig.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

I dag blir det nagon form av pasta med en sas av bison och farska kantareller med lite tillskott av torkade.:d En liten sallad med spenat, varlok, korsbars tomater, farska blabar och sot lok dressing tankte jag borja middagen med.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Omelett och prinskorv här. Cajsa Warg kom på besök. Nästan en hel ask underbart goda körsbärstomater till.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Oups. Jag råkade visst flytta till Barcelona, blev bestämt i fredags och nu är jag här. Jag kom på att jag bor granne med en saluhall :love: .
Jag tog en liten film till alla matnördar för jag antar att det inte bara är jag som liksom går igång på att kolla på underbara havsdelikatesser. Jag filmar snabbt för det är inte alltid jättepoppis att jag filmar. :-)
http://youtu.be/D6oByD8yInw
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Du store tid!!! Jag blev tvungen att släcka filmen halvvägs genom, annars hade jag spenderat kontots sista ören på flygbiljett-----
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Jag har gjort en broccolisoppa här på morgonen som blir kvällens middag. Hittills bara broccoli, lök, vitlök och buljong mixat, men jag ska köpa ädelost och smula i och surdegsbröd att ha vid sidan om tror jag. Den är faktiskt redan god trots att den är så enkel, men jag vill nog ha lite mer kick i.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

kl

Min lunch blev couscous, körbärstomater, halloumi och lite creme fraiche. Med lite olivolja som min vän gjort själv (!) ringlad över couscousen. Min favoritlunch nästan, så simpelt men så gott.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Jag dreglar. Pa riktigt. Det var en av de basta 'markets' som jag sett. Oskar jag kunde handle dar ocksa.:d

Jag sitter och vantar pa att maken ska komma ut Fran en cancer undersokning. Det far nog bli Ihop (international house of pancakes) till brunch I dag. Jag ar hungrig och maken later som en tiger nar Han inte atit frukost.:p
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Underbart! Jag ska till Barcelona om ett par veckor. Var ligger den där marknaden? Den ser ju väldigt bra ut.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Kokade linssoppa åt ett helt kompani i kväll. Vi åt totalt fyra portioner och det var ändå ca 1,5 l kvar att ställa in i kylen. Jag behöver inte fundera på vad lunchen blir de närmaste dagarna iaf. :p

Jag fortsätter min nostalgitripp och köpte Skogaholmslimpa i dag, något som jag inte har ätit på flera år. Mormor brukar ha sirapslimpa hemma ibland, så det var säkerligen hos henne jag åt det senast, för kanske fyra år sedan. Det fick bli en ostmacka till soppan i kväll och i morgon kanske jag går all in och äter ostmackor och dricker varm choklad till frukost! :D
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Jag blev lite såld, det erkänns men efter att ha bott i mina småstäder i så många år så kändes priserna groteskt dyra, men det kostar inget att titta. Jag har ju nyss flyttat hit, och jag började jobba samma dag som jag landade, hittade ett rum i en delad lägenhet som jag lider i tills jag hittat nått bättre. Här bor dock ett indiskt? par som lagar mat så det doftar UNDERBART i hela lägenheten, gillar dem, otroligt ödmjuka och mysiga. Älskar att få se andra kulturer, hoppas på att få smaka också :d
Iallafall, jag TROR att den ligger vid plaza de antoni. Ligger en STOR kyrka här. Men min lokalkännedom är lika med noll. Jag återkomme rom jag hittar andra kulinariska sevärdheter.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Den ligger vid carrer comte d'Urgel och ronda sant pau och har på helgerna en stor bokmarknad utanför om det är den saluhall jag tror det är. :)
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Ja:), gatan den ligger vid heter carrer de Urgell eller nått sånt så det stämmer. Men det är stora reperationer runt hela kyrkan eller vad det är så saluhallen är i en tillfällig byggnad om jag förstått det rätt.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Jag har släkt som driver en deli i den saluhallen sedan många år. :)
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Coolt!!!barcelona är en härlig stad, de har frukt och grönt butiker som får mig att börja dregla. Lovar uppdatera er med härliga filmer om jag hittar något bra.
Min egen matlagning består av yoghurt med fröer, gojibär och nötter. Inte så kul att bo med delat kök, men om ett par dagar är jag på gång igen med matlagning när jag får eget boende. Längtar.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Vilken un-der-bar saluhall! Ååååh, nu blir jag ännu mer sugen på att åka till Barcelona! :D

*kl*

Jag lagar någon sorts köttfärssås. Kunde inte få någon bra smak på den så till slut blev jag sur och hystade i en påse tacokrydda. Det smakar bra faktiskt, man ska väl ha en påse till 400g färs normalt och detta är nästan 900g, så det blir inte för svenskt taco-aktigt utan bara lite lagom kick. Blir antingen spaghettini eller ris till ikväll, och ett antal portioner till frysen. Jag är inte alltid så inspirerad till matlagning för tillfället och inom kort kommer jag inte att ha någon inkomst om inte a-kassan tar sig i kragen fortare än kvickt, så det är inte fel att ha något gott och hemlagat i frysen som bara behöver något kokt till och lite grönsaker, eller för den delen bara ett gott bröd.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Fick något präktanfall imorse vid 9 och ställde mig och lagade tomatsoppa. Eller, Bloody Mary-soppa har jag döpt om den till för den blev stark som bara den och det är Worcestershiresås i ;)
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Maken och jag korden ner till Florida i gar for att gratta en av sonerna pa fodelsedagen. Vi gick pa en nyoppnad Italiensk restaurant i narheten, med hela personalen relativt nyanlanda fran Italien. Det var fantastisk mat, med den absolut basta sea bass jag nagonsin atit och hemgjord pasta. Den basta fisk jag nagonsin atit. En tre ratters middag som var fantastiskt god rakt igenom. Det blev inte samre for att alla pratade med stark italiensk brytning och ett par av personalen sag ut och lat som om de steg direkt ut ut "Gudfadern". :p

I kvall grillar vi nog nar han kommer hem ... Han brukar kopa jatte god korv hos en lokal liten bucher sa han far nog kopa ett par kilo till mig pa hemvag fran jobbet. Jag kor alltid med cooler sa jag kan ta med lite av allt mojligt i matvag nar jag kor emellan.

Nu lockar en till kopp kaffe innan jag tar hunden till beachen:p
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Lunchen blev mozzarella med balsamico, ugnsbakad rödbeta och avokado med salt och peppar.

Middag blir svamprisotto med trattisar, karl-johan och gula kantareller. Till detta en barolo och en bra parmesan.

Köpte en bit gruyere på jobbet, vi har deli på besök då och då. Den blir efterrätt tror jag. Eller förrätt:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp