Tittar in i ditt kök del 27

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Mineur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 080
  • Visningar Visningar 51 782
1000012368.webp

Hemgjord tonfiskwrap med grönsaker, chipotle och jalapeno.

Idag blev det en pastarätt. Kikade lite på recept, men gick sedan mestadels min egen väg... :) Såsen bestod av kycklinglårfilé, broccoli, små vita bönor, vitlök, kycklingbuljong, chiliflakes, timjan, svartpeppar och vispgrädde. Mycket musigt, enkelt och snabbt. Åts med tagliatelle.

Uppe med tuppen och startat upp crock pot, idag blir det pulled chicken̈. Ett önskemål från sönernas partners. Och glad att jag, denna gång, kunde köpa kyckling av en ytterst småskalig producent.
(Med tanke på diskussion om fjädrar i en annan tråd.)

Testade ett nytt recept idag. Kycklinglårfilé, bacon, grädde, CF (fast jag tog turkisk yoghurt som jag hade hemma), äppelmos och diverse kryddor (kalvfond, soja och timjan, bland annat). Först skulle kycklingen in i ugnen en stund. Sedan kycklingen med klippt bacon ovanpå tills den fick lite färg. Och sist skulle såsen på och alltihop tillagas i ytterligare 15-20 minuter. Blev MYCKET gott med lite ris till :) ! Om jag skulle ändra på något, så hade jag lagt till ett par matskedar mjöl i såsen, för den blev lite tunn. Men annars blev det kanonbra... :)

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 017
Senast: Pilot
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 647
Senast: Ramona
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 094
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta... 99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
93 705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?

Hästrelaterat

Tillbaka