Aldrig smakat!Lyxade till det för en gångs skull och köpte med mig mat från kvarterets indiska ställe.
Det blev grönsaksbollar i saffranssås. Så himla gott!
@Lilla här är bild till dig.
Visa bifogad fil 137756
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aldrig smakat!Lyxade till det för en gångs skull och köpte med mig mat från kvarterets indiska ställe.
Det blev grönsaksbollar i saffranssås. Så himla gott!
@Lilla här är bild till dig.
Visa bifogad fil 137756
Tycker den kommer så plötsligt att jag ett tag funderade om den firades flera ggr/år.Åh, en vacker dag ska jag ta mig iväg på en riktig Burns Supper! En av restaurangerna här i våra kvarter är till exempel väldigt kända för sin, så jag har alla förutsättningar för det, men det känns som att det alltid smyger sig på så plötsligt att jag inte hinner planera för mer än butiksköpt haggis och hemgjorda tillbehör vid matbordet här hemma
Pytt i panna, stekt ägg och rödbetor. Spännande va?
Åh, jag har haft precis samma tanke men inte kommit till skott! Risgrynsgröt är ju egentligen oslagbart gott i princip året om, eller åtminstone på vinterhalvåret. Det blir till att göra en omgång här också nån dag snart!Jag har hittills den här veckan levt på en plåt med ugnsrostade grönsaker/rotfrukter och kyckling, med en sås på turkisk yoghurt smaksatt med honung, citron och min hemgjorda sriracha.
Sedan har jag också gjort en stor laddning risgrynsgröt. Brukar varje jul tänka att man borde göra det oftare, och nu har det äntligen blivit av. Hittade ett recept där man slängde ner alla ingredienserna i grytan och ställde direkt i ugnen, så arbetsinsatsen var ju nära noll. Såå gott med smörgrotta, kanel och lite socker