Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låter jättegott alltihop!Blev bjuden på otroligt god nyårsmiddag igår! Tror detta nog är bland det godaste jag ätit, bättre än de flesta restauranger jag varit på.
Till förrätt löjromspizza.
Huvudrätten var helt magisk. Potatiskroketter (det var lite citron i, supergott!) med bearnaisesås, whiskysås och tre sorters kött. Älgfile (egenjagad) samt oxfile och ryggbiff från grannen. Till var också någon sorts stekt majs med hickorysmak som var jättegott, samt något som såg ut som grillad grön chili men tydligen var någon sorts paprika med roligt namn. De gav en ganska besk/sotig smak när de var grillade men det blev oväntat jättegott ihop med köttet.
Till efterrätt citronmarängpaj.
Idag håller jag just på att steker upp köttfärs då den är bäst före idag, första dagen på året blir det givetvis livets mat - TACOS
Ikväll blev det älgköttbullar, potatisstomp, kantarellsås, rårörda lingon och pressgurka. Sååå gött!Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur såg det ut? Här har säsongens första portion risgrynsgröt (tillagad i ugn med lyckat resultat) konsumerats tillsammans med mackor på danskt rågbröd, köttbullar och rödbetor. Det smakade bra! En del rödbetor har även lagts in för att snart uppgraderas till rödbetssallad.
Vilken bra å trevlig granneMin kombo hade gjort blodpudding när jag kom ner i köket idag! Det var nog 25 år sedan jag åt blodpudding och första gången någonsin jag åt hemmagjord sådan. Såå gott!
Jag har, på grund av @athena_arabians frekventa räk-rökning och att det låter så himla gott, planterat denna idé hos min granne som har en rök. Han ringde idag och berättade att det imorgon kommer finnas rökta räkor hos honom. Mums.
Verkligen. Jag hjälper honom med lite grejer och därför har han gjort till sitt uppdrag att utfodra den här stackars tidigare vegetarianen som är helt obevandrad i köttets värld med allehanda animalier. Ja tack!Vilken bra å trevlig granne