Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köttfärssås med spagetti, ugnsrostad brysselkål och lite fetaost som skräpade i kylen!
IMG_20221004_200849.jpg
 
Ikväll gjorde sambon schnitzel stekte på potatis, bacon, lök och slängde ner lite gröna ärtor i det mot slutet. Vi åt det med citron och lite pepparrotskräm. Han hade sardeller också. Men jag hoppade det.
Han brukar få schnitzel så i DK tydligen. Himla gott!
Potatis-tjofräset skulle jag kunna äta som det var. Eller i omelett kanske. Gött!
 
I går gjorde jag korv stroganoff av jägar-falu och ajvar istället för tomat. Inte så superspännande direkt. Men ändå helt ok.
Bakade också äppelkaka. Hade den i ugnen lite längre än vad man skulle, kollade med sticka att inget fastnade. Tog ut den och den fick svalna. Ser sen att den är som en flytande sörja inuti. Skit! In i ugnen igen. Sambo ut i köket för att kolla kakan 15 min senare. Han ropar att "det är flytande". Så hade han av något skäl tagit ut den. När jag ser det 15 min senare kastar jag in skiten igen i ugnen. O_o
Det var inte direkt den luftigaste äppelkakan jag gjort kan man lugnt säga!😅
Kollade bakpulvret och ser att det gick ut 2017. 😬
 
Da jag sett att ni ater "Knakig appelpaj" i sverige letade jag upp ett recept eftersom jag hade 4 applen jag fatt av en elev, och gjorde en "knackig appelpaj" med "jordgubbs applen" och "bourbon lonnsirap" ... som blev himmelskt god.
Knackigt Definitivt nagot jag kommer att gora igen med lite extra bourbon syrup. SA gott!
 
Ska göra lax med tomat och spenattopping i ugnen och äta med potatis idag! :d Köpte en hel färsk laxsida för ett tag sen som jag delade i fina fileer och fryste några i varje påse. Godare och billigare än tråkiga frysta filéer som man köper fyra av eftersom laxen var på erbjudande. :)
 
Less is more säger man ju och idag gjorde jag lunch som var både snabb och lättlagad. Stekte kantareller i smör, slog på lite grädde och lät det koka ihop. Saltade och pepprade lite lätt och placerade detta på ett rostat bröd. Jösses vad gott det blev. :d:d:d:d Ren njuuuutning. Är inte ofta jag använder vispgrädde i min matlagning men till smörstekta kantareller tycker jag det fungerar mycket bättre än matlagningsgrädde då det kokar ihop och man inte behöver använda nån form av redning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp