Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
En helstekt fläskfilé med rödvinssås och potatisgratäng, med smörstekta champinjoner och en sallad toppad med balsamico. Sen fredagsmiddag. Åsså lite vin på det:

1B4A9791-42D3-41AA-BD71-FDC5A641CB47.jpeg
 
Hittar inte baktråden. Om jag vill baka hallonkakor, behöver jag smöra och bröa en glasform. Och jag har 350 g hallon inte 250 g hallon. Nog borde det vara ok även med den större mängden hallon?
 
20220917_181549.jpg


Var så himla god så lägger ut bild här med.

Sambon fortfarande mätt av kebabpizzan han åt till lunch på jobbet. Tänkte jag inte ställa laga mat bara till mig. Så testa beställa från grekiska restruangen i stan. Enda ångrar är att definitivt kommer bli fler gånger :d

Lammfilespett , couscous med Tzatsiki.
 
Blev någon vegetarisk curry idag, lite ihopkok av olika grejer som jag hade hemma, blev supergott. Hade vego filébitar, wokgrönsaker, gul+röd lök, vitlök, currypulver, kokosgrädde, lite överbliven imat, kycklingfond, mango chutney, sambal oelek, lime juice och lite rostade jordnötter snodda från sambons snacksskåp som vi åt med lite överblivet ris. Det blev smarrigt :D
 
Kan man frysa katrinplommon? Tänkte göra en plommonspäckad fläskkarre. Men behöver inte alla katrinplommon i påsen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Tvättstugedrama
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp