Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde det enkelt för mig idag, äggnudlar fick koka upp med färska brytbönor.
Till det strimlade jag morot, purjo, bambuskott och pak choi"stam" som frästes upp med lite diverse kryddor.

1643472776513.jpg


De överblivna pak choibladen tänker jag äta upp till morgondagens lax :d
 
Comfort food medan vinden viner utanför fönstren: två pizza bianco-varianter, en med champinjoner/jordärtskocka/äpple och fänkålspesto, en med brysselkål/chèvre/grönkål/karamelliserad rödlök. Och valnötter! Glömde ju valnötterna och lite honung. :d
 
Provade göra aloo gobi för första gången nu till kvällsmat, blev supergott. Modifierade såklart receptet, slängde i lite andra ingredienser utöver receptet som vanligt (verkar aldrig kunna följa recept till punkt och pricka.. något mer ska alltid i..) blev perfekt matlåda att ha med sig till högskolan imorgon :up: yummy :d
 
Jag har varit dålig på att skriva här på senaste trots att vi lagat en massa god mat!

I fredags blev det scaloppine al limone med ugnsrostad potatis vilket var något alldeles vansinnigt gott. Crèmant d'Alsace till.

Igår åt vi bönburgare med ost och guacamole, sötpotatispommes till. Rödvin från den portugisiska delen av Ribera del Duero till.

Ikväll pizza à la sambo; min med grillad paprika och svarta oliver på. För att vara "emergency dough" (vilket i pizzanördarnas värld betyder att den fick jäsa i 8 timmar istället för 24-48 timmar) blev det riktigt bra!

Pizz.jpeg
 
Jag har varit dålig på att skriva här på senaste trots att vi lagat en massa god mat!

I fredags blev det scaloppine al limone med ugnsrostad potatis vilket var något alldeles vansinnigt gott. Crèmant d'Alsace till.

Igår åt vi bönburgare med ost och guacamole, sötpotatispommes till. Rödvin från den portugisiska delen av Ribera del Duero till.

Ikväll pizza à la sambo; min med grillad paprika och svarta oliver på. För att vara "emergency dough" (vilket i pizzanördarnas värld betyder att den fick jäsa i 8 timmar istället för 24-48 timmar) blev det riktigt bra!

Visa bifogad fil 84916
Min version av emergency dough är den med bakpulver så ja.. :D

Ser supergott ut!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp