Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Corona-karantän. Lunch blev ”man tager vad man haver”. Men blev inte direkt äckligt dock. Rårakor, löjrom, smetana och rödlök

66B68AF3-C2FA-439B-8D26-D60586DF63A0.jpeg
 
Var trött, frusen och hungrig igår efter ridlektion i spöregn och sen fick jag vänta en halvtimme på bussen då den jag skulle ta inte kom. Så när jag kom tillbaka till stan så gick jag och åt. Var riktigt gott och värmande. Byter alltid om i stallet så jag hade självklart inga blöta ridkläder på mig.

IMG_20220204_194113859.jpg
 
Jag har uppenbarligen levt under en sten för jag insåg den här veckan att man kan göra fish tacos med vanliga fiskpinnar, efter ett tips i ett utskick från Ica. Har gjort det tidigare och då har jag dubbelpanerat fisken själv, det var hur gott som helst men så krångligt att jag inte orkat göra det igen...

Så igår provade jag med fiskpinnar och det blev ju kanon! :D Kommer definitivt göras igen! Min syrra sa då att ”ja det gör vi varje vecka” så tydligen är det en grej som jag har missat...

5CEEFE9A-6214-4111-ACDD-4CC6F3EA05D3.jpeg

Tomater, picklad rödlök, guacamole, gräddfil, koriander, srirachamajonnäs.
 
Jag har uppenbarligen levt under en sten för jag insåg den här veckan att man kan göra fish tacos med vanliga fiskpinnar, efter ett tips i ett utskick från Ica. Har gjort det tidigare och då har jag dubbelpanerat fisken själv, det var hur gott som helst men så krångligt att jag inte orkat göra det igen...

Så igår provade jag med fiskpinnar och det blev ju kanon! :D Kommer definitivt göras igen! Min syrra sa då att ”ja det gör vi varje vecka” så tydligen är det en grej som jag har missat...

Visa bifogad fil 85340
Tomater, picklad rödlök, guacamole, gräddfil, koriander, srirachamajonnäs.
Det här ska vi testa hemma hos oss i veckan! :)
 
Idag blev det vegetariska burgare med bröd, var tyvärr dock inte övertygad av varken smak eller konsistens på dem. De smakade ingenting hade mycket kryddor men det är som att de inte tar upp smaken. Hade en del goda tillbehör i brödet trots det så lämnade jag en del ändå. Det gav mig ingenting. Bättre med vegetariska rätter gjorda på grönsaker och dylikt, det gillar jag mer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp