Mineur
Moderator
Vilken toppenbra present, verkligen! Den idén ska jag lägga på minnetHar påbörjat att laga matlådor till familj som hatar att laga mat. De vill inte ha presenter och har allt + pengar. Så matlådor blir presenten.
Har IOM att de gillar annan mat än jag normalt gör gjort:
Korv stroganoff med mkt ajvar, creme fraiche och ris.
Stekt fläsk med potatis och massvis med löksås till såsälskaren.
Typ chili con carne men med trattkantareller och egen twist.
Älgfärsbiffar med trattkantarellsås, potatisstomp, pressgurka och rårörda lingon.
Dillstuvad potatis, isterband och inlagda rödbetor.
Jag gjorde extra mkt så att vi/jag kunde få middag av det med. Kul ändå med mat man inte brukar göra. Hoppas de blir nöjda nu!
Det låter jättehärligt alltihop! Grattis på födelsedagenIgår gick jag till ett litet ställe som serverar argentinsk mat. Tog två empanadas och soppa , för 99 kronor . Himmelskt goda de gör dem alltid direkt efter beställning så inga färdiggjorda som har legat hela dagen. Så satt det ett större gäng som pratade spanska också så blev förflyttad till en annan värld ett tag. Sen gick jag till mitt favoritfik som gör allt själva och drack te och åt en liten semla. Så gott.En riktigt bra fredagseftermiddag!
Ikväll blir det restaurang eftersom jag fyller år. Ett riktigt bra ställe har jag valt så ser fram emot det och ska dricka gott vin till med! Det får jag återkomma om imorgon.
Åh, äggakaga! Det måste jag be mamma göra när jag är "hemma" nästa gångGrattis, hoppas det blir en fin dag och kväll! Vilken härlig känsla ändå att "få lov" att gå ut och äta och njuta av det lite friare igen, utöver några uteluncher och fåtal konferensmiddagar så känns det verkligen att det var lääääänge sedan ett kvällsbesök på restaurang här.
Själv har jag i huvudsak levt på rester av rostbiffsmiddagen sedan i måndags. Senast med en god senap som ingick i lite blandade godsaker jag fick till jul. Men nu överväger jag starkt att ge mig på en riktig nationalrätt - skånsk äggakaka! Trots flitigt äggätande så växer förrådet dag för dag, och nu måste jag utveckla lite idéer för att konsumera de fina äggen som blommehönsen levererar efter lite vintervila.