Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När det är som bäst här i livetEnkelt och gott
Visa bifogad fil 86173
Potatisen är egenodlad, gelén hemkokt på vinbär från trädgården och köttet kommer från skogen
Jag har både bog och bringa(nöt) i frysen, vad ska jag göra av det? Gillar inte "vattniga" grytor/köttsoppa. Såg att man kunde göra råbiff av bog, men jag har typ två kilo så det kändes lite väl har ni någon kul idé?
Jag har en sambo som är "allergisk" mot chili, annars lät det lite spännande! Tyvärr fick jag magsjuka efter jag åt pulled berg/pork en gång och den rätten är helt förstörd sen dess.. men jag kanske skulle kunna prova igen, med lite andra tillbehör och smaksättning..En chilivariant på bogen kanske? Lite olika varianter beroende på vad man känner för - kanske en Texas no bean chili med tortillabröd och lite gräddfil eller någon god röra. Alternativt pulled beef, tror bara jag gjort det på högrev men ska ju funka bra med bog också. Huvudsaken att den får gå lååång tid så blir det gott. En gång gjorde jag en chili som jag tror var på bog men enligt ett recept med mörk choklad i. Lät dock roligare än vad det var, jag fortsätter nog att hålla kötträtterna för sig och chokladen för sig.
Jag har både bog och bringa(nöt) i frysen, vad ska jag göra av det? Gillar inte "vattniga" grytor/köttsoppa. Såg att man kunde göra råbiff av bog, men jag har typ två kilo så det kändes lite väl har ni någon kul idé?
Kan tänka mig det! Men jag mår inte jättebra av bröd, synd att det är löjligt gottOm grytan blir vattnig ar det SUPER gott att riva gott brod i mindre bitar och lagga i. Det blir som en chowder i tjocklek om man har i tillrackligt med brod och SA himla gott.
Nu är det ätet, blev jättegott! Åts med körsbärstomater och som jag ringlade crema balsamico på. parmigiano reggiano, gött!Gör entré i tråden då jag lyckats med den godaste köttfärssås jag gjort hittills! . Har hittills stått på spisen sen klockan 14, och ska stå ett par timmar till och sjuda. Massor med kryddor och sådär perfekt tröstande i smaken, om jag får säga det själv.
Till den ska vi ha en pastasort jag inte testat förut men som dottern valde igår i affären.