Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag åt igår riktigt fint tillagad mat på restaurang för första gången på väldigt väldigt länge, och vilken pangmiddag det blev! Kallrökt skotsk lax med dill & gurk-kräm samt vakuum-komprimerad vattenmelon till förrätt. Till huvudrätt åt jag en fantastiskt fin hjortfilé med cashewkräm, rostade rödbetor, potatisbakelse och salviasky. Och så avslutade vi det hela med crema Catalana samt en Espresso Martini. Det krävdes en lång kvällspromenad runt sjön för att smälta allt detta, men herregud vad gott det var alltihop och SOM jag saknat att äta riktigt fin mat som någon annan tillagat åt mig!
Allt intogs i den här miljön:
Visa bifogad fil 71004
Jag har gjort nåt liknande men med färsk surdegspizzadeg som blivit glömd i kylskåpet. Kollade bara av att det inte fanns nåt mögel på. Det smakade utmärkt!Lagar pizza på kalljäst botten som jäst i en månad i kylen!!
Utgånget pizza kit... men ny metod som ska provas
Det var det godaste pizzakitet som nånsin förtärts. Snudd på hemmagjord kalljäst deg. Märkligt.Jag har gjort nåt liknande men med färsk surdegspizzadeg som blivit glömd i kylskåpet. Kollade bara av att det inte fanns nåt mögel på. Det smakade utmärkt!
Ett pizzakit brukar lätt räcka till två plåtar här, annars blir degen så tjock och inte alls krispig. Förgrädda har vi också gjort nån gång (när hungern inte var alltför svår) och det blev jättebra, så tack för påminnelsen!Det var det godaste pizzakitet som nånsin förtärts. Snudd på hemmagjord kalljäst deg. Märkligt.
Den ”nya” metoden var att som en äkta pizzabagare slunga ut degen så att den räckte till tre plåtar, förgrädda degen, förgrädda med ost och sedan en kortare stund med allt på - allt i högsta värme. Det blev tre hela plåtar pizza plus 4 bitar pizzabröd som tillbehör av den degen.
Älskades av familjen.
Hur har ni gjort med pizzakit? Känner mig lurad som bakat den på en enda stor plåt och fått halvdan pizza jämfört med det här.