Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jordgubbar till efterrätt.Tzatziki, pommes frites, vattenmelon, fetaost, oliver, rucola och picklad rödlök.
Omelett! Fyll med god ost, skinka, tomat, lök och gärna färska örterTips på snabblagad godare lunch?
Hela den har veckan har jag avstatt fran att laga mat ... Mellan lop-tik och intakt han hund och att kora skolbuss 7-9 timmar per dag sa har inte lust eller tid infunnit sig. I gar lyckades jag dock med en fantastisk "Mammas Blandning" (Som barnen blev vansinniga nar jag svarade pa fragan vad det skulle bli till middag ... dvs kylskaps rens)
Jag gjorde ris pa Mexikanskt vis, (saute i stekpanna med lite tills riset "poppar" ha i kummin, salt, tomat -jag anvande burktomat med jalapenos- och nar det kokat ihop halla pa buljong som det far koka i. Pa slutet hade jag i en "avskavd" majskolv (vit, mycket sot, majs) och tva rokta varmkorvar och lat riset "branna ihop" som i en paella. Det blev forvanansvart gott och enkelt.
I kvall ska vi ga ut och ata men i morgon blir det en "London Broil" sous vide over natten och snabb kyld innan den hamnar pa grillen (eller i stekpannan om det regnar for mycket).
Nu ar jag dock trott pa att vara avundsjuk pa alla @athena_arabians rokta fiskar och tanker aka forbi affaren och kopa en pase traflis (en blandning av apple, hickory, whatever) sa jag kan roka fisk pa grillen. Kan man roka havs aborre? Det ar en god fisk, men den "spretar" nar den borjar flake. Vilken fisk ar bast att roka?
regnbåge och röding (arctic char). Men vanlig abborre går bra det också.
Men herregudVarmrökt regnbåge, färskpotatis och romsås gjord på regnbågsrom
Porslinet är Rörstrand Turkisk blå. Det är en arabhäst på det!
Visa bifogad fil 71598