Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
, jag höll en monolog om att hästar är som hämtade ur en annan värld
Nämen fy vilken dag! Krya på dig!Har haft ett omtumlande dygn både mat, hälso och känslomässigt. Vet inte riktigt hur de hänger ihop, men det började med Afternoon tea på ett tjusigt ställe i Stockholm. Trodde jag i alla fall. Det var jag som bokat.
Dörrarna till etablissemanget öppnade 13.00. Tio över anlände mitt sällskap. Då var tekannorna slut. Om det är något man räknar med att få på ett afternoon tea så är det faktiskt te. Men det var tydligen förmätet av mig.
Personalen såg helt hjälplösa ut men eftersom jag var rätt envis med att vi faktiskt ville ha te så sa de "att de skulle gå och försöka leta reda på en kanna till".
Fem minuter senare så frågade jag igen. Jag blev då upplyst om att de lyckats hitta en men att det var i diskmaskinen... Jag förslog att en handdisk kanske skulle vara snabbare. Tio minuter senare var jag rätt aggressiv när jag frågade om tekannan. Då pekade de triumferande mot en fönstersmyg - och där stod en tekanna!!! Att tala om för mig att den anlänt ingick tydligen inte i servicen.
Ett litet halleluja undslapp oss när vi fyllde tekannan. Det tystnade dock snabbt när vi upptäckte att de andra som avnjöt samma afternoon tea (och hade fått tekannor från början) hade glufsat i sig alla exemplar av två av tre sorters sandwishar + alla scones. Jag vet inte hur det är med er, men jag vill gärna just ha sandwishar och scones till tet. När jag återigen frågade personalen så blev jag upplyst om att de fixade nya men det skulle ta tio minuter. Lagom för det upphällda teet att bli kallt ... När sconsen väl kom var hallonsylten slut. Alltså, seriöst.
Nåväl. Somnade vid 22, helt slut efter en känslomässig dag. Vaknade vid midnatt med vrålmigrän och illamående. Kräktes i fyra timmar, tuppade av till slut. Så kunde inte äta något av den fantastiska hotellfrukosten. Tog en kopp te och en skorpa.
Nu har jag tappat rösten, har jätteont i halsen som är helt uppriven efter kräkningarna och är oerhört ynklig. Tack och lov ordentligt ompysslad nu när jag är hemma igen. Te och rostbröd.
Jag hade surt och långsint tänkt att dit vill jag INTE tillbaka!Jag klagade på min afternoon tea - upplevelse och fick många ursäkter och får komma tillbaka utan kostnad när jag vill framöver. Så då ska jag inte vara långsint. Är dock fortfarande ynklig. Migränen har gått över men i stället har jag fortfarande ont i halsen och kan inte prata ordentligt. Åt lite kycklingsallad och nu har jag magknip också. Så jäkla trist, alltså.
Jag hade surt och långsint tänkt att dit vill jag INTE tillbaka!
I övrigt: eländes elände.
Jag tycker de ska betala för afternoon tea åt dig på något annat ställe!Jag är också långsint, men jag tänker att de inte kan göra mer för att kompensera mig. Så kanske något hungrigt barn med kompis kan passa på att länsa faten vid något besök i huvudstaden.
Speciellt osugen är jag eftersom jag kräktes så efteråt. Det berodde på migrän och inte matförgiftning, men min hjärna är inte helt övertygad.