Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vem här var det som hade ätit steel cut havregrynsgröt? Jag åt det på brunch i Stockholm i helgen och blev helt frälst. Jättegott! Köpte mig ett paket och imorse kokade vi gröt. Sambon, som är hungrig av sig, ville ha en extra portion. Helt plötsligt hade vi två liter gröt Vad gör man bäst med kall gröt? Bröd? Kan man sjuda upp den igen utrörd med lite vatten?
Vem här var det som hade ätit steel cut havregrynsgröt? Jag åt det på brunch i Stockholm i helgen och blev helt frälst. Jättegott! Köpte mig ett paket och imorse kokade vi gröt. Sambon, som är hungrig av sig, ville ha en extra portion. Helt plötsligt hade vi två liter gröt Vad gör man bäst med kall gröt? Bröd? Kan man sjuda upp den igen utrörd med lite vatten?
Steker som plättar/burgare bara att dela den kalla stelnade gröten i bitar och steka på. Ät med sylt, frukt eller något annat smarrigt.Vem här var det som hade ätit steel cut havregrynsgröt? Jag åt det på brunch i Stockholm i helgen och blev helt frälst. Jättegott! Köpte mig ett paket och imorse kokade vi gröt. Sambon, som är hungrig av sig, ville ha en extra portion. Helt plötsligt hade vi två liter gröt Vad gör man bäst med kall gröt? Bröd? Kan man sjuda upp den igen utrörd med lite vatten?
Stekt gröt. Jag får rysningar av blotta tanken. Kalla kårar.
Ugnsbakad gröt är så gott! Men kanske inte riktigt ett alternativ för överbliven gröt (där tror jag mer på grötbröd)Jag såg ugnsbakad gröt på hotellfrukosten förra veckan! Trodde det var en form med ugnsbakad köttfärs först.
Krabbelurer. Du och Lennart Hellsing. Vad är det?Tänkte krabbelurer med hallon till barnen, nån god smörgås till mig. Slutade med krabbelurer für alle.
Det var oväntat gott (barndomsminnen från Tjörn, där åt vi krabbelurer), minskade på sockret bara, finns gränser för vad jag kan med att kalla middag.
Är gräsänka så nivån är modest.
Jag äter steel cut!Vem här var det som hade ätit steel cut havregrynsgröt? Jag åt det på brunch i Stockholm i helgen och blev helt frälst. Jättegott! Köpte mig ett paket och imorse kokade vi gröt. Sambon, som är hungrig av sig, ville ha en extra portion. Helt plötsligt hade vi två liter gröt Vad gör man bäst med kall gröt? Bröd? Kan man sjuda upp den igen utrörd med lite vatten?
Krabbelurer. Du och Lennart Hellsing. Vad är det?
Krabbelurer. Du och Lennart Hellsing. Vad är det?
Och ohemula mängder socker i smeten! Smask!Luftiga plättar typ. Bakpulver i smeten.
Visa bifogad fil 37516
Jag äter steel cut!
Det händer att jag sparar gröt i kylen till nästa dag, då jag värmer den i micron spädd med havremjölk (iKaffe!). Stekt gröt blir också gott, i smör och med sylt eller bär och en klatt fet yoghurt, tex. Fast jag är kanske inte att lita på - jag gillar tom kall gröt (dock endast om den är kokt på mjölk och då helst fetare havremjölk).
Min mamma brukade ha överbliven gröt i bröd, men jag har aldrig orkat prova.
Åh, krabbelurer! Fick det i våras när jag låg inlagd på psyk, hela avdelningen blev plötsligt lugn och folk mig.Tänkte krabbelurer med hallon till barnen, nån god smörgås till mig. Slutade med krabbelurer für alle.
Det var oväntat gott (barndomsminnen från Tjörn, där åt vi krabbelurer), minskade på sockret bara, finns gränser för vad jag kan med att kalla middag.
Är gräsänka så nivån är modest.