Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår åt jag "draksushi" till middag med partner + dotter efter sista dagen på Bokmässan! Så otroligt gott men jag lade armen i draken lite väl många gånger ;)

mobiluppladdning_5d91c2d3e087c37224b68dd6.jpg


Det är liksom tio bitar, som rullat runt en krabbröra med sjögräs i (vad heter det svarta? Maki?) och så är det toppat med tonfisk/lax/avokado och srirachamajonnäs.

Efteråt fikade vi, jag kunde inte motstå red velvet croissant som visade sig vara fylld med något gottigt, kanske cream cheese-kräm, typ, smörkräm var det inte men ungefär samma konsistens.

mobiluppladdning_5d91c2d59606ee1575af9a44.jpg
Jag blir lite intresserad av draken. Var åt ni?
 
Jag gjorde en klassisk ”stoppa in handen i olika grönsakspåsar i frysen och stek”-rätt igår, med chili och vitlök som smaksättare. Ugnsstekte några små innerfiléer av kyckling till det, med sriracha på. Did the job, så att säga.

2AFC5B58-060D-4796-A96E-77966DB55887.webp
 
Soppa med gröna linser, kikärtor, potatis och en massa spiskummin blev det till lunch. Känns så trist att äta soppa, samma mat varje sked liksom. Men ja, praktiskt är det väl.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
585
· Visningar
26 619
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 165
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp