Köpte hem en massa svenska äpplen häromdagen, så i brist på energi har jag bara ätit äpplen idag. Hade tänkt ha dom på arbetsplatsen på universitetet, men kommer nog hinna äta upp dom innan måndag..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, vad kul det låter! Jag vill också ha den!Jag köpte en väldigt rolig bok secondhand häromsistens, som heter En matresa genom Göteborgs stadsdelar. Lite lokalhistoria, och så en eller ett par rätter från respektive område. Så himla kul! Lite utdaterad, den kom nog i mitten på 90-talet, men väldigt skoj i alla fall. Extra roligt är avsnittet om mitt hemmahood, som är titulerat "Männen i Högsbo har dåliga matvanor" - på 50-talet anordnades således matlagningskurs för ungkarlarna i Högsbo, där de fick lära sig laga näringsriktig (och energität) mat, t.ex Högsbosoppa som alltså var rätten som lagades i söndags hemma hos boyfriend+inneboende bästis. Således fick männen i Högsbo (och en kvinna) bättre matvanor! Det är en morotssoppa, hälften puré, hälften rivna, med purjolök, vispgrädde och crème fraîche - otroligt god men inte så vacker kanske. Jag piffade med lite ingefära och stark curry. Åts med baguettebitar med pepparrotsfärskost! Det vore kul att laga sig igenom det hela, men rätten för t.ex Askim, ginflamberad rådjurssadel med flädersås, är kanske inget jag tar mig an i första taget
Igår, stekt laxfilé serverad med stekt blomkålsris med lök och gröna sojabönor, samt en yoghurtsås med mucho vitlök och lime!
Åh, vad kul det låter! Jag vill också ha den!
Beställt!Finns nu för lite över en hundring inkl frakt!
Var tvungen att googla, jäklar vad gott det lät!Bulgogi, det är så satans gott.
Var tvungen att googla, jäklar vad gott det lät!
You had me at hackade jordnötter, men tog verkligen hem det med veteölDet är det. Jag lägger upp den i salladsblad med hackade jordnötter, finhackad gurka, purjolök och sriracha ovanpå. En skål ris till de som vill ha. Gärna veteöl till.
You had me at hackade jordnötter, men tog verkligen hem det med veteöl
Kan jag tänka mig.Weihenstephaner är en hit till.