Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
BARNET har kompis på övernattning. Stränga order om att ”servera tacos, uppför er och våga inte dansa fult”. Självklart levererade vi Swacos, och dansade bara lite. SKORK är snuvig/hostig/\slemmig så jag tillbringar kvällen med att ligga bredvid liten snörvelSKORK.
 
Det har ju varit ett jäkla tjat om gnocchi i den här tråden så idag knåpade jag ihop ett gäng.
Kokade ihop en tomatsås med salsicca, timjan, vitlök, paprika, zucchini, spenat, lök och chili.
Såsen fick puttra i ca 1,5 timme.
Serverade med creme fraiché smaksatt med mynta och en driva parmesan. Gnocchin stekte jag till serveringen.
27738
 
I kväll blir det piroger fyllda med köttfärs, grönsaker och fetaost. Bra "restmat". Alla möjliga slattar frästes ihop till nått kokelimock. Hade i lite av gårdagens tomat och salsiccasås också.
Vitlöksbaguetter och vin till 🍷
 
Gul lök. Typ 10 kilo gul lök.

Och nej. Ärligt talat värdelös, om man inte skriver en extremt detaljerad lista. Men jag uppmuntrar försöken (och kommer kasta saltgurkan).

Jag ringde maken som var ute och for med sonen "köp hem gin. Jag vill ha gin och tonic när jag klippt färdigt gräsmattan"

De kom hem med 5 liter mjölk från en bondgård de hade råkat på:banghead:
Maken som är löjligt glad i kor glömde tid och systembolag.

Tjoho så festligt med ett glas mjölk i sommarvärmen efter 2,5 timmes slit med gräsklipparen :mad:
 
Ikväll grillade vi lamm och grönsaker. Till det gjorde jag en sås på turkisk yoghurt, feta, citron, svartpeppar och en grönsallad. Så himla gott! Grillat är fantastiskt!
Till efterrätt hade vi någon, för oss, ny glass från DK. Det var äpple- och kanel-smak. Helt gudomligt god!
 
Amerikanska pannkakor med karamelliserade äpplen, kanel och vaniljmascarpone. Jag är en mycket nöjd soffpotatis just nu och önskar att jag hade denna frukostinspiration varje dag. Fast för midjemåttets skull är det nog bra att det oftast slutar i havregrynsgröt eller smoothie, trots allt.

27799
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
25 785
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
456
Senast: Migo
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 343
Senast: Fibusen
·
Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 454
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Stil på bostad för uthyrning.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp