Vilken helfestlig avslutningTack!
Vi är på väg till Hamburg igen, lyxmåltid i form av pommes och french hotdog-dressing på Rødby-Puttgarden-färjan. Loka Crush med ananassmak till, den var väl sådär... Ikväll blir det nog köpepizza pga trött.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken helfestlig avslutningTack!
Vi är på väg till Hamburg igen, lyxmåltid i form av pommes och french hotdog-dressing på Rødby-Puttgarden-färjan. Loka Crush med ananassmak till, den var väl sådär... Ikväll blir det nog köpepizza pga trött.
Jag är så inställd på att du äter lustiga hemodlade saker jag aldrig hört talas om att jag inte ens studsade till när jag såg att du ätit något som hette kul-ört stekt med vitlök och valnötter. Sen läste jag kanske lite noggrannare.Linser på vad jag kallar "europeiskt vis". Dvs med lök, vitlök, diverse kryddörter och en slatt vitt vin. Biffar på halloumi och squash. Kulört mangold stekt med vitlök och valnötter. Kylen full av squash. Nästa år ska jag inte odla det.
Åh! Du är bara såååå göllig, som @Hyacinth skulle ha sagt.Jag är så inställd på att du äter lustiga hemodlade saker jag aldrig hört talas om att jag inte ens studsade till när jag såg att du ätit något som hette kul-ört stekt med vitlök och valnötter. Sen läste jag kanske lite noggrannare.
Var? Jag har ätit så i Barcelona. Det var jättegott, även om jag antar att det inte är tack vare rullbandet det är gott egentligen? Men lite fånigt kul och DESSUTOM gott.I lördags åt jag veganska biffar på gröna ärtor och vitkål, som är helfabrikat direkt från Garantskafferiet. Jättegoda. Överblivna rosmarinpotatisar från i fredags, lite stekta grönsaker och champinjonhattar fyllda med mögelostfärskost, om det är ett ord![]()
Igår erfor jag för första gången rullbandssushi och var extremt positivt överraskad. Fräscht och gott och vackert och även om det förstås är lite av en gimmick att sitta där och plocka och prata och plocka lite till är det mysigt. Vackra bitar också (se nedan - kan det vara hastigt halstrad lax, tro? Smakade lite rökt men var definitivt inte tillagad.), och så lite olika små goda mousser till efterrätt och sånt. Går gärna dit igen och det passade bra som lite ordentligare sen lunch en söndag, för på kvällen skulle jag få te och macka på bokcirkel.
![]()
Var? Jag har ätit så i Barcelona. Det var jättegott, även om jag antar att det inte är tack vare rullbandet det är gott egentligen? Men lite fånigt kul och DESSUTOM gott.
Var? Jag har ätit så i Barcelona. Det var jättegott, även om jag antar att det inte är tack vare rullbandet det är gott egentligen? Men lite fånigt kul och DESSUTOM gott.
Dom hoppar kanske? Tänker att det liksom är lite av ett krav för att få jobba där. ”visst, du är grym sushi-kock men kan du hoppa in i mitten? Inte? Nä då tackar vi för visat intresse, du kommer inte få tjänsten”Undrar dock fortfarande hur kockarna kom in i mitten, för jag såg ingen grind någonstans
Alltså jag VILL tycka om det, pga alla de skäl du anger ovan. Men det går bara inte! Eller så gör jag fel?Och jag ÄLSKAR gnocchi! Köper färska färdiga. Jag gjorde en "panna" med gnocchi, svamp, lök, vitlök och den kul-örta mangolden. Plus ugnsrostad broccoli. Plus lammkorv. Det kändes mycket rustikt och höstigt.
Dom hoppar kanske? Tänker att det liksom är lite av ett krav för att få jobba där. ”visst, du är grym sushi-kock men kan du hoppa in i mitten? Inte? Nä då tackar vi för visat intresse, du kommer inte få tjänsten”
@Anna visst har det funnits där rätt länge? Har minnen av att ha ätit där för flera år sedan och gillat det mycket
Idag åt jag vegetarisk taco-paj baderad på taco mex mix-påse. Väldigt god och smidigt (som alltid, känner att jag snart är uppe i ett riskabelt bruk av coops färdiga påsar)
Jag har ju sett den, men jag vet aldrig vad jag ska tro när det är rullband.Jag åt lunch där typ 2011 när det fortfarande var turkisk grill, men strax efter det kan det ha skiftat![]()
Kanske gör du fel, men jag vet flera som faktiskt inte gillar gnocchi! Själv gillar jag det jag kan förstå att andra kan ha svårt för, stabbigheten, degigheten... Jag var i Rom med en lätt LCHF-hysterisk person en gång och ja, för henne var maten idel besvikelser ch krångel, men ingenting var så krångligt och i hennes mening motbjudande som gnocchi. Deg, liksom!? Bara deg?! En LCHFares mardrömAlltså jag VILL tycka om det, pga alla de skäl du anger ovan. Men det går bara inte! Eller så gör jag fel?
Jag tycker att deg är det bästa som finns! Bröd! Bullar! Pasta!Kanske gör du fel, men jag vet flera som faktiskt inte gillar gnocchi! Själv gillar jag det jag kan förstå att andra kan ha svårt för, stabbigheten, degigheten... Jag var i Rom med en lätt LCHF-hysterisk person en gång och ja, för henne var maten idel besvikelser ch krångel, men ingenting var så krångligt och i hennes mening motbjudande som gnocchi. Deg, liksom!? Bara deg?! En LCHFares mardröm![]()
Jag har också haft jätteproblem med Gnocchi, men efter tipsen härifrån på maträtter samt rätt hårt stekta gnocchi så var det gott! Inte så att jag kommer äta det alltför ofta framöver med ändåAlltså jag VILL tycka om det, pga alla de skäl du anger ovan. Men det går bara inte! Eller så gör jag fel?
Det är verkligen synd om dig som måste stå ut med maten i Rom. För att inte tala om staden. Styrkekramisar.Jag tycker att deg är det bästa som finns! Bröd! Bullar! Pasta!
Men jag förstår också hur gnocchi måste kännas om man inte gillar det. Och jag känner mig lite infantil som är så förtjust i det. Men jag har INGA problem med maten i Rom! (Ska dit på KONFERANGS på torsdag!!!)