Jätte, jättekonstigt att jag i natt drömde att jag satt fast på ett tåg i Linköping - trots att jag inte förrän nu var medveten om de senaste SJ-problemen! Fast SJ har väl i och för sig alltid problem, så det är på så sätt en ständigt aktuell mardröm antar jag...
Nåja, det fanns i alla fall ingen mat på det där tåget jag satt fast på, så jag var vrålhungrig när jag vaknade vilket är högst ovanligt för att vara mig. Eftersom att jag p.g.a ovan nämna mardröm även vaknade en timme för tidigt, hade jag tid att faktiskt laga frukost och gjorde omelett med lite av gårdagens middagslax, spenat, cheddar och lite vitlök. Smoothie på färska skotska jordgubbar, yoghurt, chiafrön och mjölk till. PARTNER blev mäkta förvånad när han kom upp till dukat bord, men verkade inte begripa ett ord av mitt svammel om tågstrul i Linköping.
Till lunch blev det ännu mer av gårdagens middagslax tillsammans med rostad sötpotatis, morot, paprika och fetaostkräm.
Eftersom att jag vägrar äta lax en fjärde gång det här dygnet (lärdom: se till att bjuda hem lite folk nästa gång ni bestämmer er för att tillaga en hel laxsida) kommer jag ikväll istället tillaga grönsaksrisotto med courgette, aubergine och massor av parmesan.