Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Somliga dagar kräver en fördrink mer än andra. Jordgubbsmos blandades med lime, en skvätt flädersaft, gin och tonic water. Sommar i ett glas.

Till middag åt vi en sallad med vattenmelon, svarta bönor, fetaost och annat gott tillsammans med nybakat (inköpt) olivbröd. Sommar på en tallrik.

Nybakat olivbröd med massor av smör kan för övrigt vara bland det bästa jag vet.

Middag idag blev pastasallad, kycklingfilé med chili- och mangoglaze och vitlöksdressing :d gott och fräscht efter gårdagens middag som bestod av en hamburgare, sötpotatisfries och tryffeldressing när jag besökte sommargågatan på Rörstrandsgatan med kollegor efter jobbet (helt klart värt ett besök för övrigt! :up:)

Bifogade filer

• F4C29F69-7BDA-48AB-8019-B93AD606FB64.webp
    F4C29F69-7BDA-48AB-8019-B93AD606FB64.webp
    161,6 KB · Visningar: 22
Hade bokcirkel i parken igår kväll och tog med mig en sallad som mest bestod av honungsmelon, gurka och fetaost. Så löjligt gott i kombination! Nu är jag väldigt intresserad av att svänga ihop salladen som @Mineur berättar om - svarta bönor låter mycket trevligt i melonsallad!

Hade bokcirkel i parken igår kväll och tog med mig en sallad som mest bestod av honungsmelon, gurka och fetaost. Så löjligt gott i kombination! Nu är jag väldigt intresserad av att svänga ihop salladen som @Mineur berättar om - svarta bönor låter mycket trevligt i melonsallad!
Det är det! Jag hade babyspenat, vattenmelon, fetaost, svarta bönor och rödlök i min men det går ju att variera i oändlighet :)

Igår testade jag att göra egen falaffel! Blev jättegott faktiskt! Sen gjorde jag en variant av rattaouille med smörstekt svamp och aubergine i mustig tomatsås att ha på sidan om.

På lördag ska jag bjuda på sommarmiddag. Har tänkt göra en laxtårta. Har tänkt göra en botten av smulad kavring och smör. Därefter liksom en cheezecake med philadelfia, pepparrot, mosad varmrökt lax och finhackad gräslök. När det stått till sig lite i kylen tänkte jag dekorera med färska räkor och löjrom.
BORDE bli gott? :cautious:

Åt sallad till lunch, med mozzarella, romanticatomater, basilika, späda franska rädisor och ångad grön sparris bland annat. På eftermiddagsfikat fick vi prinsesstårta, cheesecake och glass för att fira några kollegors framgångar. SÅ gott. Jag tog av allt :D Antagligen äter vi resterna imorn!

På KONFERANGS. Lunchen var inte bättre än sådana salladsbufféer som jag rätt ofta lunchar på hemma. Och inte minsta changs till KONFERANGSROMANGS. Eftermiddagsfikat tog hänsyn till lchf:are genom att, bland annat, erbjuda salami och majonnäs till kaffet. Jag nöjde mig med nötter och torkad frukt. Just nötter och torkad frukt brukar ju få mig nöjd.

Får se vad det kan bli till middag. Jag vet inte om jag vågar vara optimistisk. Lunchen imponerade ju inte, även om den var helt okej.

Klart godkänd snickarmiddag hos mina föräldrar ikväll: grillade älgburgare och grillade vildsvinsribs, med min ömma faders fantastiska sås på bl a rom och grön chili. Avnjöts tillsammans med rödtjut och välkomponerad utstyrsel - snickarbyxor och spån i håret.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
28 659
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
353
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 518
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama