Jag har alltid undrat vem som egentligen köper den där färdiga våffelmixen, det går ju lika fort att använda mjöl? Men nu är mysteriet löst, det är alltså @VLMFs FADER!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag undrade också just över våffelpulver. Vad ska det vara bra för? Våffelsmet är ju inte svårt. Finns det även pannkakspulver?
Det finns pannkaksmix. Testa det och slå partner med häpnad!Jag undrade också just över våffelpulver. Vad ska det vara bra för? Våffelsmet är ju inte svårt. Finns det även pannkakspulver?
På tetra kan jag ändå förstå, då kan man t.ex. steka pannkakor på utflykten utan att ens passera köket först. Det är mixarna som förundrar mig, då måste man ju ändå släpa fram bunke och börja röra ihop grejor.Jag har för mig att jag sett pannkakssmet på tetra någon gång.
Avslutade du me pannkakor gjorda på pulver?Jag fick för övrigt en väldigt trösterik linssoppa med lammkorv i till middag. Och gott surdegsbröd.
Jag undrade också just över våffelpulver. Vad ska det vara bra för? Våffelsmet är ju inte svårt. Finns det även pannkakspulver?
Den här viktminskningen jag håller på med, den förhindrar så många fantastiska kulinariska upplevelser.Avslutade du me pannkakor gjorda på pulver?
Ännu en gång vill jag skicka en styrkekram via cyberrymdenDen här viktminskningen jag håller på med, den förhindrar så många fantastiska kulinariska upplevelser.
Igår var det VANILJHJÄRTAN på onsdagsfikat.Ännu en gång vill jag skicka en styrkekram via cyberrymden
Men liksom vad kostar några dl mjöl, lite mjölk och ett ägg (om en är lagd åt det hållet)?Enligt min pappa: DE KOSTADE 5 kr!
Det var Ekströms @MJLee , extrapris på Hemköp vid våffeldagen.
Jag har alltid undrat vem som egentligen köper den där färdiga våffelmixen, det går ju lika fort att använda mjöl? Men nu är mysteriet löst, det är alltså @VLMFs FADER!
Men liksom vad kostar några dl mjöl, lite mjölk och ett ägg (om en är lagd åt det hållet)?
Skaffa ett sånt där i gjutjärn som du kan bära med dig och använda över öppen eldMen frasvåfflor ska man väl ha iskallt kolsyrat vatten i och jag har aldrig mjölk hemma som laktosintolerant. Ergo, pulver är bra! Särskilt som mina 'hemmagjorda' våfflor alltid blir degiga och misslyckade. Pulver ftw
Dessutom när ryssen invaderar Sverige kan jag fly ut i vildmarken med mina pulverpåsar. Sedan behövs bara vatten och möjligtvis ett våffeljärn, också medtaget i flykten från ryssen på något sätt