Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du bild på den så jag vet vilken jag ska undvika? :D

Självklart:D

AC8E5053-27E5-4379-8BD8-913F641EA2D4.webp

Denna veckan är det full fart så det blir lite si och så med matplanering. Men det är för en god sak! Kulturaktiviteter och klippning och fikamys och så.

I söndags åt jag dock mycket god persisk lunch på lokal. Annars har det varit mycket kvällsmat bestående rostigt bröd med lemon curd och sådär.

Fullständig torka på matfronten här, jag/vi har ingen som helst inspiration! Hoppas att den återvänder efter den oerhört lugna, oplanerade helg jag har framför mig. Tills dess livnär vi oss i mitt hushåll på snabba, okomplicerade saker såsom sötpotatissoppa med vitlöksbröd (igår) och pasta med citron, feta och pinjenötter (idag).

Old Persia, nere på Torggatan. Inget extraordinärt ställe så, men riset var underbart och kycklingen inte alls oäven. (Hade varit på foajékonsert på Operan och skulle upp till Bio Roy på eftermiddagen, så det fick bli något nära och då kom jag att tänka på detta.) Tycker att det är ett roligt ställe, kvarterskrogskänsla där nån stor familj äter gigantisk persisk måltid, nån kommer in och hämtar bakispizzan, ett par herrar sitter i fönstersmygen och tar en liten öl. Och schysst service!

Jag som inte äter bröd kommer köra BLT för andra dagen i rad. Noll inspiration och entusiasm för att laga något. Måste ta mig till affären imorgon för att köpa yoghurt och lite andra saker. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 042
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 049
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 302
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
754
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17