Fin granne ändå som bryr sig!Bacon brändes till kol - så grannen ringde och var orolig och jag och katten fryser ihjäl. Korvmackor? Rostat bröd?
@Petruska
Mycket stilig mat!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fin granne ändå som bryr sig!Bacon brändes till kol - så grannen ringde och var orolig och jag och katten fryser ihjäl. Korvmackor? Rostat bröd?
Bacon, Lettuce, Tomato, amerikansk klassiker, inte nyttigt. Majonnäs, bacon, tomater och sallad, kan varieras med tex ost, avokado och liknande. @hastflicka vet bättre än jag
Jag köper några frysta lammburgare ibland, som jag också äter som vilka lammbiffar som helst. Med tex rostade grönsaker eller i nån mellanöstern-ish gryta eller så.Kom hem sent igår efter frissan och var mycket hungrig och trött. Borgmästarost och gallerrökt skinka på surdegslantbröd (det där färdigskivade) gick alldeles utmärkt. Borde ha smetat på lite av den grova dijonsenapen jag hittade i helgen men det glömde jag i min hunger. Lite avslagen cola zero till
Gjorde en sådan där begåvad "hungrighandling" på väg hem och fick med mig två burkar mangoraja, som jag hört så mycket gott om här under åren. Även två paket färska hamburgare som jag älskar högt och rent på "extrapris", säger en fortfarande så? Får se vad jag hittar på med dem, äter dem sällan i bröd faktiskt utan snarare som en sorts pannbiff med grönsaker och sånt. Mangorajan kanske funkar där med.
Jag köper några frysta lammburgare ibland, som jag också äter som vilka lammbiffar som helst. Med tex rostade grönsaker eller i nån mellanöstern-ish gryta eller så.
Hamburgare med bröd etc hemma, är inte riktigt min grej, tror jag.
Jag kämpar för att hitta hamburgare på stan med GOTT bröd, men det går sådär. Brödet är uppenbarligen hamburgares svagaste länk.
Jag håller med. Dock finns det ett strålande undantag, hamburgervagnen i centrala Falun har ett enormt gott surdegsbröd till sina burgare. De har också lokalt producerade råvaror samt lokalt producerade burgare och korvar. Det är inte billigt men det är det bästa hamburgerstället jag vet.
Låter som en perfekt anledning till att göra någon typ av pokébowl (eller för all del, ris och grönsaker i en skål!? ) Själv funderar jag på vad jag ”måste” laga för att äta upp kimchi, det är ju så trist om en behöver äta saker som bibimbap eller såSer jättegott ut @Killaloe ! Blir också sugen på polébowl, har massa japanska pickles som behöver ätas upp..
Låter som en perfekt anledning till att göra någon typ av pokébowl (eller för all del, ris och grönsaker i en skål!? ) Själv funderar jag på vad jag ”måste” laga för att äta upp kimchi, det är ju så trist om en behöver äta saker som bibimbap eller så
Sant! Majo är aldrig fel!!Väldigt rimligt!
Av kimchi kan man även göra kimchimayo, det passar väl till allt?
@MJLee Min käre far hade köpt 2 paket av den där 5-kr-våffelmixen på Hemköp. Mamma bara suckade åt honom, de äter ALDRIG våfflor. Och i sådana fall hade i vart fall mamma inte tänkt göra smeten av halvfabrikat
BARNEN kanske får förbarma sig vid nästa besök..