Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stekte ett par små makrillar med massa dill till middag igår. Ugnsrostade färskpotatisarna istället för att koka dem. Tänkte jag skulle få lite variation. Lessons learned: A: Allt blir godare om man steker det i lite vispgrädde. B: Kokt färskpotatis är trots allt godast i längden.
Åh, makrill! Idag är min sista arbetsdag för säsongen. Sedan kommer jag att kunna få nyfångad makrill under sommaren!

Åh, makrill! Idag är min sista arbetsdag för säsongen. Sedan kommer jag att kunna få nyfångad makrill under sommaren!

Åh, det som är så gott. Det har jag inte fått sen min gamle far hade en båt liggandes i Lysekilstrakten. Då gick vi ut då och då och drog upp en spann makrillar till middan. Numera är jag hänvisad till fiskaffären. Har jag tur så kan jag ta mig tid att åka till "min" fiskhandlare i Olskroken. Men precis ur havet är ju galet gott.

Jag köpte färdiga kycklingköttbullar häromdagen - föll för en röd prislapp och svår tröttma. Igår stekte jag upp dem och åt med en sallad på blandade bönor, fetaost, chili och körsbärstomater. Förvånansvärt goda och kryddiga med fin konsistens faktiskt.

Hoppar in i tråden. Ämnet kan ha varit uppe tidigare. Hur lyckas man med champinjonsåsen till pastan? Jag får ingen smak på den. På resturang smakar det himmelskt så jag vill också lyckas med smaken.

Man googlar efter recept tills man hittar ett man tycker ser ut att halla den smak karaktar man ar ute efter. :cool: Man lar sig mycket av det ... och av att titta pa "cooking shows".

Här undrar vi vilken mat du förväntar dig att få, som ska piggas upp med sriracha och sesamolja. När jag tänker på husvagnssemester med episk mat i inlandet, tänker jag på typ fläskkotlett med potatis och brunsås. Sesamolja på det känns lite udda?

Men lite sriracha till så blir det fantastiskt ;)

Jag har för övrigt inte den med tuppen, utan typ Icas egna eller nåt. God den också. Ätit har jag inte gjort på ett tag, i alla fall inget värt att skriva om. Måste skärpa mig lite.

Efter två tunga och avslutande veckor på jobbet går jag nu på sommarledigt!
Detta firades fört med en tupplur på soffan, ca 2h :love:
Middagen står i ugnen, frysrensningen är påbörjad iom flytt under sensommaren, Panerad torsk, lite pommes, lite broccoli och så avslutningsvis 6 hemmagjorda chili cheese :up:

Icas färdiggrillade revbensspjäll serverat på papptallrik, coleslaw direkt ur byttan och tämligen äckligt rosévin gjort drickbart genom mer än hälften Sprite serverat ur plastglas. Livet som nyinflyttad :love: om bara karlskrället kunde komma nu så jag får sova...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 654
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 096
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar